۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۳۰

اخبار بحرین/

خشم علی سلمان از نخست وزیر نالایق/انتقاد سازمان حقوق بشری از خفقان آل خلیفه

خشم علی سلمان از نخست وزیر نالایق/انتقاد سازمان حقوق بشری از خفقان آل خلیفه

مسبب توصیف کردن نخست وزیر بحرین به عنوان عامل همه نابسامانی در این کشور از سوی دبیر کل جمعیت الوفاق و انتقاد شدید یک تشکل حقوق بشری از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه از مهمترین اخبار مربوط به بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: رژیم مسئول اشتباهات پزشکی است.

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین بیان کرد: خداوند محمد و فاطمه که رژیم مسئول مرگ آنهاست رحمت کند.به جای اینکه کمیته تحقیق در این باره تشکیل شود بهتر است نخست وزیر برکنار شود.

وی افزود: اگر نخست وزیر برکنار شود همه مشکلات بهداشتی، آموزشی و زیرساختی حل خواهد شد و درآمد مردم افزایش می یابد و مشکلات مسکن حل می شود.

علی سلمان بیان کرد: صدها کمیته تحقیق و چه بسا هزاران مورد مشابه آن تشکیل شده است اما مشکل در راس هرم قدرت در بحرین است و نه کارمندان و کارکنان دولتی.

از سوی دیگر وزارت دادگستری آل خلیفه در ادامه ایجاد حالت خفقان و تعطیلی تشکلات ضد رژیم از نیت این وزارتخانه برای توقف همه فعالیتهای شورای اسلامی علما و بستن دفتر آن خبر داد.

در بیانیه وزارت دادگستری بحرین ادعا شده است: شورای اسلامی علمای بحرین بر ادامه فعالیت های غیر قانونی با وجود هشدارهای مکرر طرفهای ذی ربط اصرار دارد.

از سوی دیگر شبکه عربی حقوق بشر ادامه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم بحرین و به کار گیری زور علیه تظاهرکنندگان را در بحرین محکوم کرد.

در بیانیه شبکه عربی حقوق بشر آمده است: نظامیان رژیم بحرین با زور بسیاری از تظاهرات هایی که در مناطق مختلف بحرین برگزار می شود را سرکوب می کند به طور که این نظامیان در پانزده سپتامبر به یک تظاهرات مسالمت آمیز پس از مجلس ختم یکی از شهدای بحرین یورش بردند و به طور گسترده ای از گازهای سمی استفاده کردند.

در بیانیه شبکه عربی حقوق بشر از سرکوب تظاهرات در مناطق الدیه و المصلی و زخمی شدن دهها نفر و بازداشت شمار زیادی خبر داده شده است.

شبکه عربی حقوق بشر بیان کرد: بازداشت عبدالله الجردابی عکاس بحرینی از سوی نظامیان رژیم و حبس وی به مدت 45 روز برگ جدیدی از خفقان رژیم علیه اصحاب رسانه است در حالی که آنها جز دوربین و قلم چیزی در دست ندارند تا موارد نقض حقوق مردم را ثبت کنند.این اقدام نظامیان رژیم تلاشی برای خفقان بیشتر است.

در این بیانیه آمده است: چگونه ممکن است که بحرین میزبان دفتر دادگاه عربی حقوق بشر باشد و همه معاهدات و منشورهای بین المللی را نقض کند؟!

شبکه عربی حقوق بشر خواستار آزادی فوری الجردابی شد.

از سوی دیگر فعالان بحرینی به اعتصاب غذای رضا معیوف از زندانیان بحرینی که مسئولان رژیم اجازه شرکت وی در مراسم تشییع جنازه همسرش را ندادند اشاره کردند.

کد خبر 2136955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha