۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶

گزارش خبری/

 حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گل آرایی شد/ شادی در شهر موج می زند

 حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گل آرایی شد/ شادی در شهر موج می زند

ری - خبرگزاری مهر: به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام هشتم آئین گل آرایی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در شهرری، از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین مکانهای زیارتی و سیاحتی ایران از دیرباز مورد توجه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده که در طول سال سیل عظیم زائران از تمام نقاط ایران و جهان به سوی این آستان مقدس می آیند.

عصر روز گذشته به مناسبت فرا رسیدن ولادت ثامن الاحجج حضرت امام رضا(ع)، مراسم گل آرایی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری برگزار شد.

در این مراسم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، هم زمان با فرا رسیدن ولادت حضرت امام رضا علیه السلام، با گلهای زیبا و طبیعی گل آرایی و تزئین شد.

آیین گل آرایی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) طی دهه کرامت، با سبک و طرحی متفاوت انجام شد.

 

زائران در آیین باشکوه گل آرایی، اعیاد شعبانیه را جشن گرفته و برای ظهور در فرج حضرت صاحب  الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کردند.

آیین گل آرایی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، هر ساله در این ایام فرخنده و مبارک با حضور زائران و خادمین حرم توسط خیران و بانیان انجام می شود.

به مناسبت ميلاد مسعود هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت همچنين حرم مطهر حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) به طرز باشكوهي چراغاني و آذين بندي و گل آرايي شده و جلوه خاص و ملكوتي به اين مکان مقدس داده است.

جشن ميلاد امام رضا (ع) در گوشه، گوشه شهر ری نیز در حال برگزاری است و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) اين ميلاد سراسر نور را به يكديگر تبريك گفتند.

خيابانها، اماكن عمومي و كسب و كار نيز به مناسبت ميلاد امام رضا (ع)، آذين بندي و چراغاني شد و ده ها ايستگاه صلواتي در سطح شهر با شربت و شيرني از رهگذران پذيرايي كردند.

همچنین عصر روز گذشته پرچم متبرک به ضریح مطهر امام رضا (ع) در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حمل شد.

نقاره زنی به مناسبت هفته کرامت در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از دیگر برنامه ها بود.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در شهرری، از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین مکانهای زیارتی و سیاحتی ایران از دیرباز مورد توجه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده که در طول سال سیل عظیم زائران از تمام نقاط ایران و جهان به سوی این آستان مقدس می آیند.

 

 

 

 

کد خبر 2137078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha