۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۱۸

فابیوس:

روسیه با قطعنامه ضد سوری موافقت خواهد کرد

روسیه با قطعنامه ضد سوری موافقت خواهد کرد

وزیر خارجه فرانسه در آستانه رایزنی با همتای روسی خود اعلام کرد که پاریس مطمئن است که می تواند مسکو را در مورد قطعنامه ضد سوری متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "لوران فابیوس" که دیروز دوشنبه در پاریس میزبان "جان کری" و "ویلیام هیگ" بود امروز سه شنبه با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفتگو می کند.

محور مذاکرات فابیوس با وزیران خارجه این سه کشور آماده کردن پیش نویس قطعنامه جدید ضد سوری است.

فابیوس در مورد رایزنی های خود با لاوروف نیز گفت : مطمئنم که روسیه را در مورد این قطعنامه جدید راضی خواهیم کرد.

روز گذشته نیز وزیر امور خارجه فرانسه در کنفراس خبری به همراه همتایان آمریکایی و انگلیسی خود عنوان داشته بود : فرانسه، انگلیس و آمریکا به دنبال تصویب قطعنامه ای قوی در شورای امنیت خواهند بود. به موجب این قطعنامه اگر سوریه در تحویل تسلیحات شیمیایی خود کوتاهی کند، تبعاتی سنگین در انتظار دمشق خواهد بود.

بر اساس توافق انجام شده میان روسیه و آمریکا، تسلیحات شیمیایی سوریه باید تا اواسط سال 2014 میلادی از بین برود.

پیش از نشست دیروز وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آمریکا در پاریس، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی خواستار رای گیری فوری در مورد قطعنامه ای شد که موارد تنبیهی علیه سوریه نیز در آن گنجانده شده باشد.

اولاند گفت: در حالیکه راه حل های سیاسی و دیپلماتیک برای بحران سوریه ممکن هستند گزینه نظامی نیز باید همچنان روی میز وجود داشته باشد. ما اکنون به طور جدی به گزینه دیپلماتیک فکر می کنیم، اما گزینه نظامی نیز باید مطرح باشد در غیر این صورت هیچ چیز نمی تواند سوریه را متوقف کند.

 

 

کد خبر 2137136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha