بان کی مون:

مسئولیت بازرسان اعلام طرف استفاده کننده از تسلیحات شیمیایی نبوده است

مسئولیت بازرسان اعلام طرف استفاده کننده از تسلیحات شیمیایی نبوده است

در حالی که بازرسان سازمان ملل اعلام کرده اند موشکهای استفاده شده در حمله شیمیایی منطقه الغوطه دمشق دست ساز بوده است، بان کی مون تاکید کرده که ماموریت بازرسان معرفی طرف استفاده کننده از تسلیحات شیمیایی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بازرسان سازمان ملل متحد پس از بررسی هایی که در مناطق مختلف دمشق به ویژه الغوطه انجام دادند، اعلام کرده اند که کلاهک موشکهای استفاده شده برای حملات شیمیایی دست ساز بوده است.

در گزارش بازرسان سازمان ملل متحد به طرف استفاده کننده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هیچ اشاره واضحی نشده است.

"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل در نشست شب گذشته خود با اعضای شورای امنیت در این باره اظهار داشت: مسئولیت تیم تحقیقاتی سازمان ملل در سوریه معرفی طرف استفاده کننده از تسلیحات شیمیایی نبوده اما آنها گزارشی کامل از این حادثه تهیه کرده اند.

وی افزود: استفاده از تسلیحات شیمیایی یک جنایت جنگی است و نقض آشکار پروتکل 1925 سازمان ملل در زمینه منع استفاده از تسلیحات شیمیایی محسوب می شود.

بان کی مون در بخش دیگری از اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که در نشست آتی "سرگئی لاوروف" و "جان کری" وزیران خارجه روسیه و آمریکا موعد برگزاری نشست ژنو 2 درباره سوریه نهایی و اعلام شود.

این در حالی است که شبکه های ضد سوری از جمله العربیه و الجزیره در یک هجمه گسترده علیه دولت سوریه و در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از دست داشتن گروههای تروریستی مورد حمایت خود در کشتار مردم و استفاده از سلاح شیمیایی علیه آنها، دمشق را به دست داشتن در حمله شیمیایی به غوطه متهم کرده اند.

کد خبر 2137201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha