۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰

آثاری از انتشارات شباویز به دوسالانه پرتغال می‌رود

آثاری از انتشارات شباویز به دوسالانه پرتغال می‌رود

نشر شباویز به دوسالانه تصویرگری پرتغال می‌رود. به گفته مدیر این انتشارات، نفر نخست این جشنواره، 5000 یورو جایزه می‌گیرد و کارهای خود را در دو صفحه از کاتالوگ نمایشگاه ارائه می‌کند.

فریده خلعتبری، مدیر نشر شباویز در گفتگو با خبرنگار مهر از حضور در نمایشگاه تصویرگری پرتغال خبر داد و گفت: قرار است انتشارات شباویز با 30 اثر در جشنواره و نمایشگاه بلگراد شرکت کند؛ همین تعداد اثر نیز راهی نمایشگاه پادوآ و احتمالا بولونیا می‌شود، اما نمایشگاه تصویرگری پرتغال هم در شمار معتبرترین نمایشگاه‌های تصویرگری است که شباویز با تازه‌ترین کارهای خود در آن شرکت می‌کند.

مدیر نشر شباویز با اشاره به سیاسی بودن جشنواره بولونیا گفت: بولونیا، یک نمایشگاه سیاسی است؛ هم سیاست‌ها و راهبردهای خاص خود را دارد و هم تحت تاثیر فضای سیاسی حاکم بر اروپاست و یک نمایشگاه و جشنواره هنری نباید این چنین باشد، اما در بلگراد و نمایشگاه پرتغال، سیاست، نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد.

خلعتبری نمایشگاه تصویرگری پرتغال را هنری‌تر از دیگر نمایشگاه‌های تصویرگری چون بلگراد، پادوآ و نوما دانست و افزود: در این نمایشگاه، بیش از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های دیگر خلاقه بودن کارها و ارتباط میان متن و تصویر اهمیت دارد؛ تا جایی که ما پشت هر تصویر خلاصه‌ای از کل داستان و همچنین بخشی از داستان که مربوط به آن تصویر را می‌نویسم و ارسال می‌کنیم. اگر تصاویر در قالب کتاب منتشر شده باشند هم، علاوه بر سه تصویر با موضوع واحد خود کتاب را هم به نمایشگاه پرتغال می‌فرستیم تا کلیت کار تصویرگر بررسی شود.

به گفته مدیر نشر شباویز، نمایشگاه تصویرگری پرتغال در موزه الکترونیک و در شهر لیسبون برگزار می‌شود و تا آخر ماه اکتبر آثار را دریافت و نتیجه داوری‌هایشان را ژانویه 2014 اعلام می‌کنند. بین سه تا پنج داور، شامل یک ناشر، یک نویسنده، یک تصویرگر و برنده دوسالانه قبل کارها را مورد بررسی قرار می‌دهند. نفر نخست دوسالانه تصویرگری پرتغال، 5000 یورو جایزه می‌گیرد و می‌تواند تصویرهای خود را در دو صفحه از کاتالوگ نمایشگاه ارائه دهد. تصاویر بیمه می‌شوند و ارزش بیمه برای هر تصویر، 400 یورو است.

کد خبر 2137592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha