۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

عنایتی:

سطح کشت پنبه در مازندران ۳۰۰ هکتار رشد یافت

سطح کشت پنبه در مازندران ۳۰۰ هکتار رشد یافت

ساری -مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال هزار و ۲۵۰هکتار از مزارع استان به زیر کشت پنبه رفته است گفت:این میزان نسبت به سال قبل که ۹۵۰هکتار بود، افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عنایتی ظهر سه شنبه در نشست مدیران جهاد شهرستانها از خرید توافقی پنبه محلوج به ازای هر کیلوگرم به مبلغ ۶۵ هزار خبر داد و گفت: اولین برداشت در ۲۹ مرداد ماه سالجاری در شهرستان بهشهر بوده است و کار تصفیه وش توسط کارخانه پنبه پاک کنی مازندران در تاریخ نوزدهم شهریور ماه امسال آغاز گردیده است.
وی در ادامه مقدار وش وارده به کارخانه فوق را بالغ بر ۸۰ هزار کیلوگرم، وش تصفیه شده ۳۰ هزار کیلوگرم، موجودی را ۵۰ هزار کیلوگرم، موجودی پنبه محلوج ۴۵ عدل و تخم پنبه را ۱۵ هزار کیلوگرم اعلام داشت و تصریح کرد: وش استحصالی به ازای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال، پنبه محلوج به ازای هر کیلوگرم ۶۵ هزار ریال به صورت توافقی خریداری و تخم پنبه نیز به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار  ریال توسط تجار به فروش می رسد.
عنایتی در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری بالغ بر هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان مازندران به زیر کشت پنبه رفته، از پیش بینی تولید بالغ بر هزار و ۸۷۵ تن وش از سطوح فوق خبر داد و افزود: در سال گذشته از حدود ۹۵۰ هکتار اراضی تحت کشت پنبه استان بالغ بر ۹۸۹ تن وش استحصال شد.
صادرات بالغ بر ۶۵۵ تن انوع محصولات کشاورزی شهرستان بهشهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از صادرات بالغ بر ۶۵۵ تن انواع محصولات کشاورزی از شهرستان بهشهر به خارج از کشور خبر داد.
غلامرضا قنبری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۶۵۵ تن انواع محصولات کشاورزی از شهرستان بهشهر به کشورهای آسیای میانه صادر شده است.
وی در ادامه از صادرات بیش از هزار و ۵۲۱ اصله نهال گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از زایش گله های تحت پوشش اصلاح نژاد دام های سبک روستایی در این شهرستان خبر داد.
سید مرتضی امینی افزود: در راستای اصلاح نژاد دام سبک با انجام سیدر گذاری و هورمون تراپی (PMSG) و لاپاراسکوپی (تلقیح مصنوعی) با اسپرم رومانف روسی با هدف ایجاد همزمانی فحلی در دام و متعاقب آن همزمانی زایش در گله و نیز چند قلو زایی دام، بهبود در مدیریت پرورش و تغذیه و در نهایت تولید بیشتر گوشت قرمز، زایش گله های تحت پوشش در این شهرستان آغاز شده است.
امینی در ادامه با اشاره به اینکه فرآیند نظارت اجرای پروژه اصلاح نژاد دام های سبک (تلاقی زل با رومانف) بر اساس عقد قرارداد و همکاری فی مابین جهادکشاورزی و شرکت مشاوره نوآوران ۸۷ آمل روی ۵ گله با استعداد ۸۰۰ رأس به اتمام رسیده تصریح نمود: گله های تحت پوشش از تاریخ دوازدهم شهریور ماه سالجاری شروع به زایش نمودند که مشخصات بره های تولید شده شامل جنس، وزن بره و مشخصات مادری توسط پیمانکار در حال ثبت است.
کد خبر 2137603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha