۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۱۳

گزارش خبری – تصویری/

آئین اختتامیه طرح نشاط معنوی و بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی در گناوه برگزار شد

آئین اختتامیه طرح نشاط معنوی و بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی در گناوه برگزار شد

گناوه – خبرگزاری مهر: با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، فرماندار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم و دیگر مسئولان آیین اختتامیه کلاس‌های طرح تابستانی نشاط معنوی و بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی در گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان گناوه سه‌شنبه شب در آئین اختتامیه طرح نشاط معنوی و بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) منبع علم و عالم اهل بیت (ع) است و حضور بارگاه ملکوتی آن امام در ایران افتخاری است که نصیب ما ایرانیان شده و ما ایرانیان هم تا به حال سنگ تمام گذاشته ایم و به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی این مهم به اوج خودش رسید.

غلامعلی حبیبی منش گفت: امروز شاهد توجه به امام هشتم، برادران، خواهران و نوادگان ایشان در سراسر کشور به‌عنوان کانون‌هایی که پناهگاه مردم هستند، هستیم و مردم به آنها رجوع کرده و در کنار آنها احساس آرامش می‌کنند و این اماکن انسان را به یاد خدا انداخته و انسان در آنها احساس نزدیکی بیشتری با خداوند دارد.

حبیبی منش با تقدیر از تلاش‌های رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم و هیئت امنای امامزاده سلیمان بن علی که در تابستان کلاس‌های قرآنی و فرهنگی در این مکان برگزار کردند، افزود: فعالیت‌های رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم در زمینه مسائل فرهنگی و اوقاف رضایتبخش است.

انتقاد از عملکرد نهادهای فرهنگی شهرستان گناوه

وی با انتقاد از عملکرد دیگر نهادهای فرهنگی شهرستان تاکید کرد: امیدوارم که سایر ادارات فرهنگی مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی ما هم در مسائل فرهنگی رو به جلو حرکت کنند و کار بیشتری در این حوزه انجام داده و برنامه های ارزشمندی داشته باشند.

حبیبی منش تاکید کرد: توقع من از این ادارات خیلی بیشتر از اینها است و بالاخره هر کدام از ادارات ما بیایند و تعدادی از جوانان ما را با قرآن و مسائل دینی آشنا کنند، در پایان می‌بینیم که به یکباره بخشی عظیمی از جامعه ما با قرآن آشنا شده‌اند.

فرماندار شهرستان گناوه با اظهار امیدواری از اینکه امسال سهم اعتبارات فرهنگی خوب باشد، گفت: هنوز اعتبارات فرهنگی توزیع نشده و وقتی توزیع شد ما هم اعتبارات خوبی را برای اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه هم برای امامزاده و هم دیگر اماکن مذهبی چون مساجد و کانون‌ها در نظر خواهیم گرفت.

ثبت‌نام 700 نفر در طرح حافظان قرآن در گناوه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح نشاط معنوی، طرحی معادل همان طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالله دانشی گفت: طرح نشاط معنوی، طرح جامعی است که در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و عزیزانی که در این طرح شرکت کرده‌اند با محتوای غنی درسی این طرح آشنا شده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از مربیان برادر و خواهر در این طرح حضور و مشارکت فعالانه داشته و زحمات بسیار کشیدند که خوشبختانه و با تلاش بسیار این مربیان، طرح نشاط معنوی با موفقیت اجرا شد.

دانشی اضافه کرد: طرح بعدی که توام با این طرح به مرحله اجرا درآمد و در واقع ماه مبارک رمضان هر دو طرح را پوشش داد، طرح حافظان قرآن کریم بود که سفارش مقام معظم رهبری به همه مسئولان و مخاطبان خود بوده که باید حافظان قرآن گسترش پیدا کنند و تعداد حافظان به آمار قابل توجهی برسد.

اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در گناوه

دانشی بیان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم نیز در حد توان خود در این زمینه تلاش کرد و به لطف خداوند در حال حاضر بیش از 700 نفر در طرح حافظان ثبت نام کرده اند و طرحی که در ماه رمضان اجرا شد، غیر از این طرح است.

وی تصریح کرد: طرح قرآنی بعدی که حالا در شرف ثبت‌نام از داوطلبان آن قرار داریم، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم است و تبلیغات لازم برای این طرح صورت گرفته و کتابچه ای از آیات نورانی قرآن به صورت موضوعی آماده ارائه به داوطلبان این طرح است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم در پایان گفت: طرح حفظ موضوعی قرآن هیچگونه شرایط سنی ندارد و همه برادران و خواهران می توانند در این طرح غنی قرآنی شرکت کنند.  

در پایان این مراسم گروه‌های سرود حضرت ابالفضل و عروةالوسقی به اجرای برنامه پرداختند و یک مسابقه مذهبی نیز برگزار و از برگزیدگان کلاس‌های طرح نشاط معنوی با اهدای لوح تقدیرو جوایزی تجلیل شد.   

کد خبر 2137804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha