۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۶

میرمحمدی در گفتگو با مهر:

تحولات دیپلماتیک داخلی در رفع تحریم‌های اروپا علیه ایران تاثیر مثبت داشت

تحولات دیپلماتیک داخلی در رفع تحریم‌های اروپا علیه ایران تاثیر مثبت داشت

اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم خوانسار و گلپایگان گفت: تحولات دیپلماتیک داخلی در رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران تاثیر مثبت داشت.

سید محمدحسین میرمحمدی در گفتگو با مهر با اشاره به ابطال برخی از تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا در روزهای اخیر اظهار داشت: تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر از سوی اروپا و امریکا اعمال شده است یک‌جانبه بود و فاقد مبنای حقوق بین‌الملل است.

وی در ادامه افزود: دلیل لغو برخی از این تحریم‌ها شکایت‌ها و پیگیری‌های نهادهای اقتصادی کشور برای لغو تحریم‌هایی بود که برخی بانک‌های ما را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان تصریح داشت: دادگاه انگلیس در روزهای گذشته بانک ملت ایران را از لیست تحریم‌ها خارج کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری اتحادیه اروپا و غرب روی اعمال تحریم‌ها بر ایران با دقت بیشتری عمل کردند، گفت: حاکمیت داخلی ایران و اتفاقاتی که در عرصه تحولات داخلی در کشور رخ داد سبب شد تا تحریم‌های غرب علیه ایران ابطال شده و حق ما به رسمیت شناخته شود.

میرمحمدی همچنین ادامه داد: این تغییر رفتارها می‌تواند برگ برنده‌ای برای ایران در مذاکرات ما با طرف‌های غربی به ویژه در مسئله هسته‌ای باشد.

وی افزود: عناصر فعال در عرصه دیپلماسی داخلی ما می‌توانند به گونه‌ای در مذاکرات از این برگ برنده استفاده کنند که امریکا و دیگر کشورها حق هسته‌ای شدن ایران و جایگاه آن را به رسمیت بشناسند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح داشت: پیشرفت مسئله هسته‌ای ایران بر پایه مذاکرات تعاملی است و نه رفتار تحاکمی از سوی برخی کشورها و ایران می‌تواند با رسیدن به توافق در چاچوب این تعاملات پرونده هسته ای را از شورای امنیت خارج و به آژانس انرژی اتمی انتقال دهد.

وی همچنین اظهار داشت: در برابر این اتفاقات امریکا و طرف‌های غربی نیز باید برای ایران اعتمادسازی کنند.

کد خبر 2137861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha