۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

مهر گزارش می دهد؛

دمی با زائران شیدایی رضوی/ ترویج فرهنگ زیارت از دور

دمی با زائران شیدایی رضوی/ ترویج فرهنگ زیارت از دور

گرگان - خبرگزاری مهر: کاروان زیر سایه خورشید به ایستگاه آخر رسید و در مدت حضور خود دلهای زیادی را به مشهد الرضا پیوند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورود خدام رضوی به گلستان باعث شور و نشاط معنوی شد، زنان و مردانی که با چشم های گریان ازچندین ساعت قبل در محل های استقبال حاضر بودند و به محض دیدن کاروان با شتاب خود را به کاروان می رساندند تا پرچم متبرک ضریح امام رضا (ع) را ببوسند.
 
در این سه روز حضور، صحنه هایی از عاشقی مردم دیار دارالمومنین نسبت به ائمه اطهار در خاطره ها ثبت و ضبط شد، مرد میانسالی در مسجد جامع مینودشت که توان حرکت و سخن گفتن نداشت و بر روی ویلچر نشسته بود اما با دیدن پرچم متبرک رضوی، پایش شروع به لرزش کرد و اشک از چشمانش سرازیر بود.
 
در رامیان نیز، دوقلوهای 25 ساله دچار عقب ماندگی ذهنی در خاطره مردم نقش بسته است که انگار به آنان گفته شد که پرچم متبرک رضوی حامل شفایشان است و دیدن این صحنه هر نظاره گری را منقلب می کرد و یا دیدن دختر 20 ساله دچار عقب ماندگی ذهنی که با امید فراوان شفایش را از امام غریبان طلب می کرد.
 
 
 
در دلند نیز بانویی تعریف می کرد که از اول دهه کرامت به نیت زیارت امام رضا، هر روز زیارت عاشورا و زیارت راه دور حضرت را بین نماز می خواندم تا اینکه با حضور کاروان زیر سایه خورشید، آرزویم برآورده شد و با آنکه توان مالی برای رفتن به زیارت را نداشتم، حضور کاروان بهانه ای برای زیارت شد.
 
حجت الاسلام حسینی امام جمعه مینودشت در حاشیه حضور کاروان زیر سای خورشید در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با حضور کاروان، شهر به پرچم رضوی متبرک شده است  و باید منش و سیره ائمه اطهار نیز سرلوحه قرار گیرد.
 
ترویج فرهنگ زیارت از راه دور
 
حجت الاسلام مجتبی رسولی از خدام امام رضا (ع) نیز شعار امسال را نقشه خوشبختی من در دستان شماست بیان کرد و گفت: ما بر آنیم که در سفر این کاروان فرهنگ زیارت از راه دور را نهادینه کنیم.
 
وی اظهار داشت: کرامست اهل بیت زیاد است و یکی از  کرامتها اینست که اگر برای زائری امکان زیارت میسر نباشد می تواند از راه دور نیز حق زیارت را ادا کند.
 
وی عنوان کرد: یکی از ویژگیهای منحصر بفرد امام رضا (ع) اینست که زیارت وی غم دل را می زداید.
 
سید حسام بنی فاطمه دبیر جشن زیر سایه خورشید نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ششمین جشن به همت جوانان آستان قدس رضوی و تشکل های مردمی در 22 استان و 120 شهر کشور و در شش کشور خارجی از جمله پنج کشور اسلامی از 16 تا 26 شهریور برگزار شد.
 
وی اظهار داشت: این جشن در گلستان با همت مجمع شباب المومنین کردکوی برگزار شد و توسعه معنوی حرم امام رضا (ع) در کشور، ترویج سبک زندگی اسلامی، ایجاد شور و نشاط معنوی در جشن ها از جمله اهداف بود.
 
کاروان زیر سایه خورشید در آخرین ایستگاه سه شنبه شب به گرگان دیار دارالمومنین رسید و فضای این شهر را معطر و معنوی کرد.
کد خبر 2137909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha