۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳

رایزنی کری و همتای چینی درباره کره شمالی/ آمادگی پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات شش جانبه

رایزنی کری و همتای چینی درباره کره شمالی/ آمادگی پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات شش جانبه

مذاکرات وزیر خارجه آمریکا و همتای چینی درباره کره شمالی و سوریه و اعلام آمادگی پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ ای کره بدون هیچ پیش شرطی از جمله اخبار مرتبط با تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گلوبال پست، جان کری روز پنجشنبه در پکن با وانگ یی همتای چینی درباره کره شمالی و سوریه گفتگو می کند.

گلو تبال پست در ادامه می نویسد: توافق روسیه و آمریکا درباره انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه مورد استقبال چین قرار گرفته که مواضع مشترکی را با روسیه در قبال نظام بشار اسد دارد و هرگونه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سوریه را وتو کرده است.

از سوی دیگر پکن با واشنگتن و پیونگ یانگ برای حل دیپلماتیک برنامه هسته ای کره شمالی همکاری کرده و پیش بینی می شود که پیونگ یانگ محور دیگر مذاکرات در روز پنجشنبه باشد.

همچنین مناقشات ارضی چین با ژاپن در دریای چین شرقی، جاسوسی و روابط پکن و واشنگتن از جمله موضوعات دیگری است که قرار است در نشست وزرای خارجه چین و آمریکا مطرح شود.

یونایتدپرس نیز گزارش داد که فرستاده هسته‌ ای کره شمالی به چین از آمادگی کشورش برای بازگشت به مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ ای بدون هیچ پیش شرطی خبر داده است.

کد خبر 2137984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha