۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

تحولات عراق/

40 کشته و 100 زخمی در سه شنبه خونین بغداد/ گفتگوی تلفنی زیباری و کری درباره سوریه

40 کشته و 100 زخمی در سه شنبه خونین بغداد/ گفتگوی تلفنی زیباری و کری درباره سوریه

کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن حدود 100 نفر در انفجارهای تروریستی همزمان در بغداد و گفتگوی تلفنی وزیران امور خارجه آمریکا و عراق درباره سوریه از جمله خبرهای عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا و پایگاه خبری العهد لبنان، 8 دستگاه خودرو بمبگذاری شده شب گذشته در مناطق مختلف بغداد منفجر شد. بر اثر این انفجارها دست کم 40 نفر کشته شدند. و حدود 100نفر زخمی شدند.

اغلب زخمی ها غیر نظامی هستند. میدان النصر، منطقه السیدیه در جنوب غرب و منطقه الزعفرانیه، الحسینیه، خیابان الاطباء، شهرک صدر و منطقه البتاویین از جمله مناطقی در بغداد بودند که هدف انقجار قرار گرفتند.

الیوم السابع نیز گزارش داد: هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق شب گذشته با جان کری همتای آمریکایی خود تلفنی گفتگو کرد. تحولات منطقه به ویژه آخرین رویدادهای سوریه و توافق واشنگتن و مسکو درباره سلاح های شیمیایی سوریه محور این گفتگو بود.

زیباری و کری نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل متحد در خصوص سلاح های شیمیایی در سوریه را مورد بررسی قرار دادند. وزیر امور خارجه عراق از توافق اخیر آمریکا و روسیه درباره سوریه استقبال و بر ضرورت حل و فصل بحران این کشور از طریق راه حل سیاسی طبق ساز و کار نشست ژنو 2 تاکید کرد.

کد خبر 2138034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha