۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

روزهای پر شور با جشنواره آیینی سنتی/ این روزها به تئاترشهر بروید

روزهای پر شور با جشنواره آیینی سنتی/ این روزها به تئاترشهر بروید

در چهارمین و پنجمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر سنتی آیینی نمایش‌های مختلفی از تهران و شهرستان ها روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه 27 شهریور ماه در چهارمین روز از برگزاری جشنواره آیین سنتی نمایش‌های مختلفی از تهران و شهرستان هایی چون ساری و اصفهان و اجرای کارگاهی ایران و آلمان روی صحنه می‌روند.

 چهارمین روز از اجرای آثار نمایشی بخش صحنه ای و خیابانی با اجرای هفت نمایش صحنه ای و هشت نمایش خیابانی کار خود را ادامه خواهد داد. رحمت امینی در بخش دانشگاهی اجراخوانی "جیجک علیشاه" نوشته ذبیح بهروز را در تالار سایه و در در دو نوبت 17:30 و 19:30 روی صحنه می برد.

نمایش‌های "الماس و شهر تارا" نوشته حسین تفنگ دار و کارگردانی میثم یوسفی ساعت 17 و 19 در تالار شهید قشقایی، نقالی "دژ سپید" نوشته سارا عباس پور به کارگردانی آفاق میرقاسمی ساعت 16 و 18:30 در کارگاه نمایش،"قصه باغ زالزالک" نوشته داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی سیدعلی شیدایی فر  ساعت 17:30 و 19:30 در تماشاخانه سنگلج، "شبیه خوانی میرعماد" نوشته جواد احمدی وکارگردانی افسانه باباامینه ساعت 16:30 و 18:30 در تالار هنر و "مبارک از فرنگ برگشته" نوشته احسان عبدی و کارگردانی اکرم موسوی ساعت 17 و 19 در خانه نمایش اجرا می‌شوند.

در بخش خیابانی نیز از ساعت 16:30 در محوطه تئاتر شهر به ترتیب نمایش های "یزله" از بوشهر، "ذکر خنجر" از گنبد کاووس، "تکم" از مرند، "سفینه النجاه" از خرمشهر، "شیر دل" از تهران اجرا می شود.

در ادامه جشنواره تئاتر آیینی سنتی پنجشنبه 28 شهریور ماه تالارهای مختلف و محوطه باز تئاتر شهر میزبان نمایش های مختلف صحنه ای و خیابانی خواهد شد.

نمایش‌های "شیرتوشیر" نوشته افشین هاشمی به کارگردانی علی یداللهی در دو نوبت 18 و 20 در تالار چهارسو،‌ "سیاه و غزال" نوشته ابوالفضل حاجی علی خانی به کارگردانی علیرضا مهران‌ در دو نوبت 17 و 19 در تالار قشقایی، "وهم سرخ" نوشته حسین احمدی نسب به کارگردانی حسن سبحانی مینابی در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تالار سایه و نمایش "زال و رودابه" به کارگردانی شهناز روستایی در دو نوبت 16 و 18:30  در کارگاه نمایش اجرا می شوند.

همچنین نمایش‌های "اتللو به روایت بخشی" کار فرشید تمری در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تماشاخانه سنگلج ،‌ "برده‌داران بر دار" کار مجید افشار در دو نوبت 16:30 و 18:30 در تالار هنر و "باله آتش" در دو سانس 17 و 19 در خانه نمایش به کارگردانی حمید غمیلویی اجرا می‌شوند.

در بخش خیابانی محوطه مجموعه تئاترشهر میزبان نمایش‌های "سفینه النجاه" به کارگردانی عبدالله حلیات ساعت 16:30 ، "ذکر خنجر" به کارگردانی بیتا افشارمقدم ساعت 17‌، "آهنگ ایل" کار علیرضا نعمت الهی ساعت 17:30 ،"عروسی درخت نارنج" کار علیرضا حیدرپور فرد ساعت 18‌ و "مجلس شبیه خوانی ضحاک مار دوش" به کارگردانی علی عزیزی ساعت 20 اجرا می‌شود.

همچنین در این روز محوطه باغ موزه قصر میزبان نمایش‌های "سفینه النجاه" به کارگردانی عبدالله حلیات و "آهنگ ایل" کار علیرضا نعمت‌الهی ساعت 11 و 11:30 خواهد بود.

پاتوق تئاتر کودک و نوجوان جشنواره نیز با برنامه های متنوع شامل نقالی و پرده خوانی کودکان، خیمه شب بازی و نمایش های آیینی سنتی، در تمامی روزهای جشنواره از ساعت 17 تا 20 در محوطه تئاتر شهر برقرار است. همچنین قهوه خانه نمایش های آیینی سنتی  هر شب از ساعت18:30 تا 21:30 در محل رستوران آق بانو واقع در خیابان خارک، جنب تالار وحدت برگزار می شود.

کد خبر 2138196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha