۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

کشاورز قاسمی:

قزوین آماده میزبانی از سفرا و رایزن های اقتصادی کشورهای خارجی است

قزوین آماده میزبانی از سفرا و رایزن های اقتصادی کشورهای خارجی است

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: با افتتاح دفتر وزارت خارجه در استان آماده پذیرایی از سفرا، رایزنهای بازرگانی و فعالان تجاری کشورهای هدف برای توسعه مناسبات بازرگانی هستیم که تامین تسهیلات لازم از سوی دفتر وزارت خارجه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با داشتن قابلیت های فراوان صنعتی، کشاورزی و گردشگری می تواند نقش بیشتری در توسعه صادرات غیرنفتی ایفا کند.

وی افزود: گشایش دفتر وزارت خارجه در استان ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند به کمک اتاق بازرگانی آمده و زمینه تسهیل در امور تجاری را بیش از گذشته فراهم کند.

  

کشاورز قاسمی بیان کرد: در استان قزوین بیش از 1290 نوع محصول صنعتی تولید می شود که برای توسعه صادرات لازم است این کالاها و توانمندی های صنعتی و نیز زمینه های سرمایه گذاری خارجی بخوبی برای تجار و بازرگانان دیگر کشورها تبیین و بازگو شود که دفتر وزارت خارجه در این زمینه می تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: رایزن های بازرگانی در خارج از کشور لازم است اطلاعات نمایشگاههای تخصصی و نیازهای بازار مصرف را به استان منتقل کنند تا بتوانیم بر اساس نیاز و سلیقه مشتری محصولات را تولید و به بازارهای هدف صادر کنیم و دستگاه دیپلماسی در این تبادل اطلاعات تعیین کننده است.

  

این فعال اقتصادی اظهارداشت: انعکاس مشکلات صادرکنندگان، تسهیل در صدور ویزا برای تجار خارجی میهمان در قزوین، گرفتن ویزا برای اعزام هیئت های تجاری استان به خارج، صدور ویزای تجاری در کمترین زمان و توسعه همکاری های اقتصادی در سفارتخانه ها از انتظاراتی است که از دفتر وزارت خارجه در قزوین داریم که می توان برای تحقق آنها برنامه ریزی کرد.

کشاورز افزود: همکاری دفتر وزارت خارجه برای هماهنگی در پذیرش میهمانان خارجی و تسهیل در تشریفات آنها بسیار موثر است که امیدواریم این موضوع در دستور کار مسئول دفتر قرار گیرد.

وی گفت: اتاق بازرگانی قزوین آمادگی کامل دارد میزبان سفرا و حتی وزرای اقتصادی کشورهای هدف صادرات استان باشد تا به توسعه مناسبات تجاری کمک شود که دفتر وزارت خارجی می تواند برای تحقق این سفرها همکاری کند.

کشاورز یادآورشد: ارتباط با فعالان اقتصادی خارجی، تسهیل در صدور ویزای بازرگانان کشورهای هدف، انتقال اطلاعات مکتوب از ظرفیت صنعتی و تولیدی استان، بررسی راههای توسعه گردشگری از دیگر مسائلی است که با همکاری اتاق بازرگانی و دفتر وزارت خارجه می تواند اجرایی شود.

در این نشست مجید کشاورز نائب رئیس و کوروش زاده دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز حضور داشتند. 
 

کد خبر 2138380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha