۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۳۲

"دویچه وله" بررسی کرد:

مسائل اقتصادی اروپا هنوز حل نشده است/ پاییزی داغ در انتظار قاره سبز

مسائل اقتصادی اروپا هنوز حل نشده است/ پاییزی داغ در انتظار قاره سبز

یک رسانه آلمانی با اشاره به اینکه بسیاری از دلایل بحران اقتصادی در اروپا هنوز برطرف نشده است، این پرسش را مطرح کرد که آیا قاره سبزدر معرض تهدید بازگشت بحران یورو قرار دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، "دویچه وله" آلمان در تحلیلی نوشت: هفته هاست که بحث های زیادی درباره یک بسته نجات دیگر برای یونان در اتحادیه اروپا به راه افتاده است. وزرای اقتصادی منطقه یورو نیز اخیرا یک سری از مسائل دیگر اروپا را برشمرده اد. آیا اروپا در معرض تهدید برگشت بحران یورو قرار دارد؟

در ادامه آمده است: مدتی بود که این طور به نظر می رسید که آرامش به آرامی به اروپا برمی گردد. شرایط اقتصادی در اروپا کم کم بهبود یافته و یونان به وظایف خود عمل کرده و به آرامی در مسیر ثبات مالی قدم می گذارد.

البته "یورگ کرامر"، از اقتصاد دانان ارشد کامرز بانک آلمان در این راستا به "دویچه وله" اظهار داشته است که ما برخی پیشرفتها را مثلا در اسپانیا، پرتغال و ایرلند می بینیم. این کشورها به آرامی و با قدم گذاشتن در مسیر اصلاحات، شایستگی رقابت خود را به دست می آورند. اما ما همچون گذشته هیچ موفقیت بزرگی را در این زمینه به دست نیاورده ایم؛ از جمله در بزرگترین کشور بحران زده منطقه یورو یعنی ایتالیا.

"کرامر" در ادامه درباره شرایط ایتالیا ابراز نگرانی کرده و اظهار داشت که سال به سال در سایه بحران بدهی های دولتی در این کشور، دائما هزینه های واحدهای کار افزایش یافته و به بالاتر از میانگین منطقه یورو رسیده است. این کشور دائما شایستگی رقابت خود را از دست می دهد.

البته این تنها مسئله منطقه یورو نیست. در دیدار اخیر وزرای اقتصادی منطقه یورو در لیتوانی همچنین فرانسه، دومین اقتصاد ملی اروپا نیز به دلیل تمایل نداشتن برای اصلاحات مورد مواخذه قرار گرفت.

دویچه وله در ادامه با اشاره به وخامت اوضاع بانکها در اسلوونی این کشور را نیز در معرض تهدید تبدیل شدن به یک کشور بحران زده دیگر در اروپا دانسته و نوشت: تازه قرار بود در پاییز برنامه های کمکی برای کشورهای ایرلند، اسپانیا و پرتغال خاتمه یابد که مسئله نیاز یونان به کمکهای مالی بیشتر مطرح شد.

به اعتقاد "یوهانز مایر" از کارشناسان یوروی آلمانی، یونان به یازده میلیارد یورو برای دو سال آینده نیاز دارد. و بعد از آن هم یک بسته کمکی به اندازه ده میلیارد یورو برای این کشور ضروری به نظر می رسد.

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح می کند که آیا حالا یک پاییز داغ در انتظار اروپاست و یک بحران یوروی جدید در پیش روی قاره سبز قرار دارد؟

کرامر نمی خواهد این مسئله را رد کند و در این باره اظهار داشته است که دلایل بحران هنوز کاملا برطرف نشده است.

فقدان شایستگی رقابت، کسری بودجه های بالا و عدم نظارت بر بانکها ، این ها همه مسائلی هستند که هنوز در اروپا حل نشده است. از طرفی کشورهای شمالی اروپا، کشورهای بحران زده جنوب را به صرفه جویی های مخرب مجبور می کنند.     

کد خبر 2138533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha