۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

مهر گزارش می دهد؛

تحصیل دانش آموزان مازندران در مدارس سنتی/ هوشمندسازی در نیمه راه

تحصیل دانش آموزان مازندران در مدارس سنتی/ هوشمندسازی در نیمه راه

ساری - خبرگزاری مهر: بوی ماه مهر و مدرسه درحالی به مشام می رسد که هوشمند سازی مدراس مازندران همچنان در نیمه راه مانده و عمده دانش آموزان باید در مدارس سنتی به استقبال تحصیل روند.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون چهار هزار و 200 کلاس درس در مازندران هوشمند سازی شده که تکمیل این طرح نیازمند حمایت خیران و مسئولان امر است.
 
تجهيز و آماده سازی مدرسه، ‏آماده سازی سايت رايانه ای مدرسه.‏ برآورد،خريد و نصب تجهيزات و سخت افزار، آماده سازی کلاس ها، راه اندازی پورتال مدرسه، آموزش و تجهيز نيروی انسانی، به کارگيری تکنسين فنی، آموزش معلمان، آموزش دانش آموزان از جمله مراحل هوشمد سازی مدارس است.
آموزش و فرهنگ سازی اوليا، آماده سازی محتوا، ‏بررسی،ارزيابی و به کار گيری محتوای موجود، توليد محتوا، برگزاری کلاس های آموزشی مبتنی بر محتوای چند رسانه ای، برنامه ريزی و برگزاری کلاس های مبتنی بر محتوای چند رسانه ای، برگزاری آموزش های الکترونيکی از طريق سيستم مديريت يادگيری، برگزاری آزمون های الکترونيکی و ارزيابی و سنجش از دیگر مراحل به شمار می رود.
 
هوشمندسازی تحول در نظام آموزشی است
 
کارشناسان تعلیم و تربیت از هوشمند سازی مدارس به عنوان یک تحول در نظام آموزشی یاد می کنند که تکمیل این طرح، نیازمند یاری خیران و مسئولان امر است.
 
 
محمدعلی امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هوشمندسازی یک تحول عظیمی در روش اداره کلاس توسط معلمان است و همزمان سعی می شود در زمینه آموزش معلمان گام برداریم تا فرهنگیان از مهارت کافی برخوردار شوند.
 
وی اظهار داشت: بکارگیری روش های تدریس جدید با استفاده از ابزار هوشمند در کلاس درس لازم و ضروری است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.
 
خیران برای هوشمندسازی کمک کنند
 
وی با بیان اینکه تاکنون نیمی از چهار هزار و 230 مدرسه استان هوشمند سازی شدند، تصریح کرد: این امر به معنای هوشمندسازی کامل نیست بلکه در مجموع بین یک تا 10 کلاس در هر مدرسه هوشمند شده اند.
 
وی اظهار داشت: برخی مدارس کامل، برخی نیمه کامل هوشمند شده و برخی نیز در مراحل اولیه و ابتدایی هوشمندسازی هستند.
 
وی خواستار حمایت خیران در این بخش شد و گفت: مردم و دولت نیز در این زمینه کمکهای کرده اند و در قالب بودجه پژوهشی دستگاههای اجرایی نیز به این بخش کمک شده و تقریبا حدود چهار میلیارد ریال برای این حوزه تامین شده است.
 
امیری یادآورشد:همچنین اداره کل نوسازی برای تامین تجهیزات مدارس دولتی کمک می کند تا مدارس هوشمند شود.
 
 
80 درصد مدارس هوشمند می شوند
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآورشد: در عین حال پیش بینی این است که تا پایان سالجاری بیش از 80 درصد مدارس را هوشمند کنیم. 
 
وی همچنین با گرمیداشت آغاز سال تحصیلی گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 460 هزار دانش آموز استان روانه کلاس درس می شود که بیشتر آنها در دوره تحصیلی اول تا ششم ابتدایی حضور دارند.
 
امیری شمار دانش آموزان ابتدایی امسال را بیش از 202 هزار نفر اعلام کرد و گفت: مابقی نیز در دوره متوسطه مشغول تحصیل خواهند شد.
 
وی افزود: از مجموع دانش آموزان استان بیش از 40 هزار نفر در کلاس هفتم و بیش از 42 هزار نفر نیز کلاس اول ابتدایی هستند.
 
وی تعداد مدارس استان را چهار هزار و 230 واحد برشمرد و گفت: بیشترین تعداد مدارس در خارج از شهر و مناطق روستایی است و مدارس زیر مجموعه زیر مجموعه در سطح روستاها را شامل می شود.
 
کلاس های دو تا سه نفره در مازندران
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: میانگین کلاسها به ازای هر مدرسه شش کلاس بوده و میانگین دانش آموز نیز 20 تا 30 نفر در هر کلاس است.
 
 
محمدعلی امیری تصریح کرد: همچنین کلاس های دو تا سه نفره، کلاسهای چند پایه یز در سطح استان داریم و در همه مناطق دوردست و محروم نیز پوشش تحصیلی داریم
 
مصطفي عابدي معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به تعداد دانش‌آموزاني كه در سال‌ جاري وارد كلاس‌هاي درس مي‌شوند، بيان داشت: بيش از 460 هزار دانش‌آموز از دوره ابتدايي تا پايان متوسطه در سال‌ جديد تحصيلي وارد مدارس مي‌شوند.
 
4200 کلاس درس هوشمند شدند
 
معاون آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان كرد: ساماندهي نيروي انساني براي ورود به مدارس به شكل خوبي صورت گرفته است.
 
اين مسئول با اشاره به بحث هوشمندسازي مدارس در استان تصريح كرد: تاكنون هوشمند سازي بيش از 4 هزار و 200 كلاس در مدارس استان محقق شده است.
 
وي تاكيد كرد: در سال تحصيلي گذشته تمامي كلاس‌هاي پايه ششم مازندران هوشمند شده و كلاس هاي هفتم نيز هوشمند خواهند بود.
 
در عین حال واحدی معاون آموزش ابتدايي مازندران نیز گفت: مازندران در تك نوبته نمودن مدارس عملكرد خوبي داشته به طوري كه آمار مدارس دو نوبته از 1۴۷ مدرسه در سال تحصيلي 92-91 به 126 مدرسه در سال تحصيلي 93-92 تقليل يافته است.
 
وي با بيان اين كه سال تحصيلي 93-92 ، چهار هزار و 74 مدرسه مازندران به صورت تك نوبته فعاليت مي كنند ادامه داد: از تعداد چهار هزار و 200 مدرسه در استان تنها 126 مدرسه به صورت دو نوبته فعاليت آموزشي و پرورشي دارند.
 
به گزاش مهر، به اظهار کارشناسان در تدوين راهبردهای هوشمندسازی مدارس سعی می شود تا با شناسايی نقاط قوت و ضعف‏‎ ‎مدرسه هوشمند و تعيين فرصت ها و تهديد های موجود در زمينه ‏بهره گيری از فناوری اطلاعات، راهبرد ها به گونه ای تبيين شوند تا حداکثر استفاده از نقاط قوت فرصت ها صورت گرفته، نقاط ضعف برطرف ‏شده و برای رويارويی با تهديدها چاره انديشی شود.

 

کد خبر 2138606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha