۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱

تاگس سایتونگ خبر داد،

اعتراض نویسندگان معروف آلمانی به جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا

اعتراض نویسندگان معروف آلمانی به جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا

گروهی از نویسندگان آلمانی در قالب نامه ای انتقاد و اعتراض خود را به واکنش ضعیف دولت آلمان در برابر جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ"، گروهی از نویسندگان آلمانی در نامه ای انتقاد خود را به واکنش ضعیف دولت آلمان در برابر جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا ابراز کردند.

به نوشته "تاگس سایتونگ" از زمانی که این نامه اعتراض آمیز روز گذشته در اینترنت منتشر شده است ، حدود 68 هزار نفر آن را امضا کرده اند.

در زمان خوانده شدن این نامه اعتراض آمیز جلوی دفتر صدر اعظم مطبوعات و رسانه ها نباید حاضر می شدند.

"مایکل کومپف مولر"، از نویسندگان و شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی در این باره خاطر نشان کرد که این مضحک است که مطبوعات نباید در این جلسه حاضر می شدند.

نویسندگان معروف آلمانی در این نامه اعتراضی اعلام کردند که ما ( در سایه جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا) یک حمله تاریخی روی دولت مشروع و دموکراتیکمان را تجربه می کنیم.

در این نامه که نویسندگان آلمانی آن را در اینترنت هم منتشر کرده اند، انتقاد شدیدی به واکنش دولت آلمان در برابر جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا وارد شده و آمده است که آلمان بر خلاف ادعای صدر اعظم یک دولت تحت نظارت است.

نویسندگان آلمانی بعد از ظهر روز گذشته این نامه اعتراض آمیز را جلوی دفتر صدر اعظم آلمان قرائت کردند.

"جولی زه" از دیگر نویسندگان معترض نیز بر این عقیده است که این یک تصور غلط است که اعتقاد داشته باشیم هیچ اتفاقی نیافتاده است.

"اینگو شولز" از دیگر نویسندگان معترض آلمانی نیز از موضع تدافعی دولت آلمان در برابر جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا انتقاد کرد و اظهار داشت که به اعتقاد وی این یک ننگ و رسوایی است که هیچ واکنش آشکاری به اقدامات جاسوسی سازمانهای امنیتی آمریکایی و انگلیسی نشان داده نشد.
 

کد خبر 2138901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha