۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

پوتین:

سوریه طرح روسیه را اجرا می کند / با حمله نظامی آمریکا به سوریه مخالفیم

سوریه طرح روسیه را اجرا می کند / با حمله نظامی آمریکا به سوریه مخالفیم

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به پایبندی دمشق به تعهدات خود بار دیگر درباره نقض قوانین بین المللی و اقدام یکجانبه علیه سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، "ولادیمیر پوتین" در یک کنفرانس خبری در نووگراد در شمال غربی روسیه گفت: روسیه معتقد است که مخالفان سوری مسئول حمله شیمیایی بوده و این اقدام زیرکانه، هوشمندانه و تحریک آمیز بود.

وی در ادامه ضمن ابراز خوشبینی درباره پایبندی سوریه به تعهدات خود برای انهدام تسلیحات شیمیایی به بررسی پیشنهادهای جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از سوی دولت بشار اسد پرداخت.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: درصورتیکه تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه پاسخ ندهد، تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد نه کنگره آمریکا است که می تواند درباره حمله نظامی به این کشور تصمیم بگیرد.

وی افزود روسیه کاملا مخالف حمله نظامی آمریکا به سوریه بوده و آن را ناقض قوانین اساسی جامعه بین الملل دانسته زیرا باعث تضعیف جایگاه جهانی سازمان ملل متحد می شود و مسکو تنها در تلاش برای حفظ جایگاه این نهاد و پایبندی تمام کشورها به قوانین بین المللی است.

پوتین با اشاره به اینکه هیچ کشوری درباره استفاده مخالفین از سلاح شیمیایی صحبت نمی کند، بر شناسایی و مجازات این افراد پس از انجام تحقیقات لازم تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اگرچه با اطمینان 100 درصد نمی توانم بگویم که به هدف خود دست می یابیم اما سوریه در روزهای اخیر ما را مطمئن کرد که به تعهدات خود عمل می کند و اقدامات دمشق تاکنون نشان داده که این کشور طرح ابتکاری روسیه را اجرا می کند.

کد خبر 2138992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha