۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

از سوی دولت تونس اعلام شد؛

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره فریب دختران تونسی از سوی تروریستها در سوریه

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره فریب دختران تونسی از سوی تروریستها در سوریه

وزارت امور زنان و خانواده تونس برای بررسی موضوع فریب خوردن دختران و زنان تونسی با دروغی به نام جهاد نکاح از سوی گروههای تروریستی فعال در سوریه، کمیته حقیقت یاب تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، وزارت امور زنان و خانواده در تونس روز گذشته در بیانیه ای افزایش شمار زنان تونسی در سوریه تحت عنوان فریبنده و ضد اسلامی جهاد نکاح را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که اعزام دختران و زنان برای برقراری رابطه جنسی با افراد مسلح در سوریه تحت عنوان جهاد نکاح نقض آشکار ارزش های دینی و اخلاقی به شمار می رود و بر خلاف قوانین حقوق بشر در جامعه جهانی است.

در این بیانیه از صدور فتواهایی که زنان و دختران را تشویق به مشارکت در پدیده ضد اسلامی و بدعتی به نام جهاد نکاح از سوی وهابیون تکفیری می کند انتقاد شده است. وزارت امور زنان و خانواده در ادامه از تمامی کسانی که در این جنایت مشارکت دارند انتقاد شده است.

وزارتخانه مذکور همچنین اعلام کرد که کمیته حقیقت یاب تشکیل داده است تا اعزام زنان تونسی به سوریه را بررسی و اقدامات قاطعی را برای جلوگیری از این پدیده اتخاذ کند. بیانیه وزارت امور زنان و خانواده تونس پس از آن صادر می شود که "لطفی بن جدو" وزیر کشور تونس روز پنجشنبه در مجلس ملی موسسان این کشور اعلام کرد زنان و دختران تونسی که تحت عنوان جهاد نکاح به سوریه رفته اند با 20 تا 100 شورشی و فرد مسلح در این کشور رابطه جنسی برقرار کرده اند و اکنون در حالی که باردار هستند به تونس بازگشته اند.

گفتنی است فتوای ضد اسلامی و ضد انسانی موسوم به جهاد نکاح توسط محمد العریفی شیخ سعودی صادر شده و وی با وقاحت ترویج فحشا و زنا با تروریستهای فعال در سوریه را مجوزی برای رفتن زنان به بهشت دانسته، هر چند وی این مسئله را تکذیب کرده است. بسیاری از زنان کشورهای مختلف عربی با پیروی از این فتوا راهی سوریه می شوند و به زعم خود با برقراری رابطه جنسی با افراد مسلح در سوریه در جهاد با نظام بشار اسد مشارکت می کنند.

 

 

 

کد خبر 2139442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha