۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

رحماني فضلي:

رعايت اعتدال و شايسته سالاري در عزل و نصب ها/ اقتصاد به مردم واگذار شود

رعايت اعتدال و شايسته سالاري در عزل و نصب ها/ اقتصاد به مردم واگذار شود

وزير كشور با بيان اين كه در دولت اعتدال از همه نيروهاي سياسي اعم از اصلاح طلب و اصولگرا كه داراي نگرش اعتدالي باشند استفاده مي شود، بر رعايت اصل اعتدال و شايسته سالاري در عزل و نصب ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر از بجنورد، عبدالرضا رحماني فضلي صبح شنبه در مراسم توديع و معارفه استاندار خراسان شمالي، جابجايي نيروها در دولت هاي مختلف را امري طبيعي دانست و افزود: زماني كه دولتي جديد با برنامه و شرايطي جديد به روي كار مي آيد؛ طبيعتا با تغيير گفتمان سياسي، در ساير زمينه ها نيز تغيير و تعويض هايي انجام مي شود.

وي در ادامه به خدمات و فعاليت هاي محمود احمدي بيغش؛ استاندار سابق خراسان شمالي پرداخت و با بيان اين كه وي از نيروهاي فعال كشور محسوب مي شود، اظهار داشت: احمدي بيغش در شرايط خاصي مسئوليت استانداري خراسان شمالي را بر عهده گرفت و در مدت فعاليت خود نيز متناسب با ظرفيت ها و حمايت هاي انجام شده، تلاش خود را براي توسعه استان به كار برد.

رحماني فضلي عنوان كرد: دولت از توانايي و تخصص استاندار سابق خراسان شمالي در بخش ديگري كه متناسب با شان و توانمندي احمدي بيغش باشد؛ استفاده خواهد كرد.

وي سيدعلي اكبر پرويزي؛ استاندار جديد خراسان شمالي را نيز از نيروهاي بومي و توانمند استان دانست و گفت: موفقيت استاندار جديد خراسان شمالي در گرو همكاري و هم دلي تمامي نيروهاي دخيل در استان است.

وزير كشور با بيان اين كه اگر همه نيروهاي اداري، سياسي، مردمي و ... با يكديگر هماهنگ نباشند، قوي ترين نيرو نيز نمي تواند كاري از پيش برد، اظهار داشت: بايد با همكاري و هم دلي استاندار جديد خراسان شمالي را براي خدمت بهتر به مردم و پياده كردن اهداف دولت تدبير و اميد ياري كنيم.

به گفته وي ياري كردن پرويزي در مسير برنامه ها و اجراييات به معني عدم نظارت و انتقاد از وي نبوده بلكه مي بايست  ضمن همراهي و ياري رساندن، نظارت بر عملكرد و انتقاد از فعاليت هاي نادرست نيز انجام شود.

رحماني فضلي با يادآوري اين نكته كه انتخاب استاندار بومي براي استان در برخي از استان هاي كشور نتيجه مثبت داشته و در برخي استان ها نيز نتيجه خوبي نداده است، افزود: اگر در يك استان، مردم استاندار بومي را به درستي حمايت كنند و به دنبال سهم خواهي هاي نادرست نباشند به يقين استاندار بومي موفق خواهد بود اما اگر مطالبات و خواسته ها از استاندار بومي بر مبناي روابط خارج از ضوابط باشد، استاندار بومي نمي تواند در استان خود موفق عمل كند.

وي همچنين بر تقسيم كار و انتخاب معاونين و مديران توانمند در استان نيز تاكيد كرد و با بيان اين كه در عزل و نصب ها بايد اصول اعتدال و شايسته سالاري به درستي رعايت شود، اضافه كرد: اعتدال به معناي استفاده از نيروهاي اصلاح طلب و اصولگراي داراي خط مشي ميانه است.

رحماني فضلي عنوان كرد: تقسيم كار و واگذاري مسئوليت ها به افراد، تقسيم غنايم نيست و بايد در اين زمينه با اصل قرار دادن شايسته سالاري، افرادي بر امور گماشته شوند كه معين دولت و استاندار جديد باشند.

وي خطاب به استاندار جديد خراسان شمالي با بيان اين كه شما به هيچ كسي مديون نيستيد، گفت: درست است كه افرادي شما را براي تصدي استانداري خراسان شمالي به وزارت كشور و هيئت دولت معرفي كردند اما شما در اين سمت تنها مديون خداوند هستيد.

مردم محور توسعه اقتصادي كشور هستند

وزير كشور در بخش ديگري از سخنان خود به اولويت هاي دولت دهم اشاره كرد و گفت: با وجود اين كه مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... داراي اهميت فراواني هستند اما در شرايط فعلي دولت يازدهم اولويت خود را رفع مشكلات اقتصادي مردم قرار داده است.

عبدالرضا رحماني فضلي با بيان اين كه بايد توسعه اقتصادي را محور و اولويت نخست خود قرار دهيم، اظهار داشت: محور توسعه اقتصادي مردم هستند و در اين زمينه نيز بايد از طريق حمايت از سرمايه گذاري در طرح هاي بزرگ، كار را به مردم واگذار كنيم.

در پايان اين آيين ضمن قدرداني از زحمات چهارده ماهه محمود احمدي بيغش در سمت استاندار خراسان شمالي، سيدعلي اكبر پرويزي به عنوان استان جديد خراسان شمالي معرفي شد.

محمود احمدي بيغش تير ماه سال گذشته از سوي محمود احمدي نژاد؛ رييس جمهور سابق به عنوان استاندار خراسان شمالي جايگزين ابوطالب شفقت شد.

کد خبر 2139552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha