۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۲۵

سوقندی:

اثر 82 شاعر به جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان ارسال شد

اثر 82 شاعر به جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان ارسال شد

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال آثار 82 شاعر به جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان خبر داد و گفت: شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجموع ارسال آثار در رده اول قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا سوقندی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان ضمن بیان اینکه 207 اثر از سوی شاعران استان سمنان به جشنواره شعر ایثار و شهادت ارسال شد اظهار داشت: این آثار از سوی 82 شاعر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجموع با 131 اثر در رده اول قرار دارد عنوان کرد: به ترتیب شهرستانهاي شاهرود و ميامي با ۳۸ اثر، گرمسار و آرادان با ۳۳ اثر و دامغان با پنج اثر در رده هاي بعدي قرار دارند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فراخوان اين جشنواره در چهار بخش كلاسيك، آزاد، پيشكسوتان و بخش ويژه خبر داد و گفت: از عليرضا قزوه شاعر نامي و ارزشمند استان سمنان به عنوان مهمان ويژه در جشنواره دعوت بعمل آمده است.

سوقندی با اشاره به این مطلب که  هنر زبان، اصلي براي انتقال پيام شهيدان است گفت: با استفاده از هنر و شعر مي توان فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه توسعه داد.

رئیس كنگره سرداران و سه هزار شهيد استان سمنان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بیان واژه ایثار و شهادت بسیار مهم است، گفت: ترویج سیره شهدا یکی از مهم‏ترین وظایف آحاد جامعه در برهه کنونی است.

عبد الرحیم فریدون از خبرنگاران خواستار اطلاع رسانی دقیق در خصوص جشنواره شد افزود: امروز ما وارث آن شهدای بزرگوار هستیم و باید برای نسل آینده آثاری خلق کنیم که بیانگر آن رشادت‏ها باشد.

وی با اشاره به این مطلب که زمان اختتاميه اين جشنواره سوم مهرماه در مجتمع فرهنگي هنري كومش سمنان است عنوان کرد: اين جشنواره يكي از بخش هاي كنگره سرداران و سه هزار شهيد استان است كه اوايل سال ۹۳ برگزار مي شود.

رئیس كنگره سرداران و سه هزار شهيد استان سمنان در خاتمه با اشاره به تاكيد رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در استفاده از هنر و شعر براي تبيين جايگاه و نقش ايثار و شهادت در روند تكاملي انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين جشنواره با مشاركت دستگاه هاي مختلف برگزار شده است.

کد خبر 2139835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha