۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

بچیروویچ با مهر مطرح کرد:

لطمه خوردن تیم ملی به خاطر بی‌برنامگی لیگ/ بازیکنان جدیدی برای اسپانیا پیدا کردم

لطمه خوردن تیم ملی به خاطر بی‌برنامگی لیگ/ بازیکنان جدیدی برای اسپانیا پیدا کردم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه هیچ اطلاعی از برنامه‎های مسابقات لیگ برتر و زمان آغاز و پایان این رقابت‎ها ندارد، گفت: به همین دلیل نمی‎توانم دقیقا پیش‌بینی کنم که از چه زمان کار آماده‎سازی تیم ملی را آغاز خواهیم کرد و چگونه پیش خواهیم رفت و این موضوع قطعا به ما لطمه می‌زند.

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دو تورنمنت بین‌المللی که با حضور تیم دوم ایران در چین برگزار شد و طی آن بسکتبالیست‌های کشورمان به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند، توضیح داد و اظهارداشت: حضور در این رقابت‌ها نتایج خوبی برای بسکتبال داشت که حتی می‌توان از آنها برای مسابقات جهانی 2014 هم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هر دو  تورنمنتی که در چین برگزار شد از سطح بالایی برخوردار بود. بعد از اینکه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت، تصمیم گرفتیم با تیم دوم در این رقابت‌ها شرکت کنیم. اتفاقا تیم خوبی هم راهی چین کردیم. هر چند خیلی دنبال نتیجه‌گیری نبودیم اما به هر حال تیم ایران توانست در هر دو تورنمنت برگزار شده توانست نتایج قابل قبولی کسب کند و بالاتر از آنها قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به حضور کم بازیکنان ملی‌پوش در ترکیب تیم اعزامی به چین تاکید کرد: می‌خواستم در این رقابت‌ها بازیکنان جوان‌تر را آزمایش کنم و عملکرد آنها را از نزدیک ارزیابی کنم. اتفاقا بازیکنان جوانی را پیدا کردم که حتی می‌توان از آنها برای مسابقات جهانی اسپانیا هم استفاده کرد. در کل به غیر از برد و باخت‌ها، از نتایج کلی به دست آمده در تورنمنت‌های چین راضی هستم.

بچیروویچ در پاسخ به این پرسش که "پیش از این گفته بودید بعد از مسابقات لیگ برتر کار آماده‎سازی تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی آغاز می‌شود. آیا مشخص شده که دقیقا چه برنامه‌هایی پیش رو خواهید داشت"؟، گفت: اصلا نمی‌دانم باید از چه زمان کارمان را آغاز کنیم. یعنی اطلاعی ندارم که مسابقات لیگ از چه زمانی آغاز خواهد شد، چه مدت طول خواهد کشید و چه زمانی تمام می‌شود. نمی‌دانم که در میانه لیگ فرصتی ایجاد خواهد شد که بتوانیم از آن برای برپایی اردوی مقطعی استفاده کنیم یا نه. اصلا از برنامه‌های لیگ بی‌خبرم.

"این موضوع به تیم ملی آسیب نمی‎زند"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا از این مسئله و اینکه هنوز برنامه لیگ مشخص نشده تا بر اساس آن برنامه‌های آماده‎سازی تیم ملی را نهایی کنیم، به تیم ملی لطمه خواهد زد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد وضعیت قراردادش و اینکه این موضوع در چه مرحله‎ای است، گفت: هنوز قرارداد جدیدم را نبسته‎ام. در این مورد هنوز در حال صحبت و مذاکره هستیم اما هنوز به مرحله امضا و رسمی شدن قرارداد نرسیده‌ایم.

این مربی که بعد از بازگشت از چین دیدارهای تیم بسکتبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا (تهران) را دنبال می‎کند، در مورد تیم‌‎های شرکت کننده در این رقابت‌ها و عملکرد تیم ایران خاطرنشان کرد: از مجموع تیم‌های شرکت کننده تیم چین را خیلی قوی دیدم. کره‌جنوبی هم شرایطی تقریبا مشابه چین دارد. در مورد تیم نوجوانان ایران هم باید بگویم که بازیکنان این تیم نیاز به تجربه و برنامه ریزی بیشتر دارند. آنها باید بازی‌‎های برون مرزی بیشتری داشته باشند تا به شرایط بهتری برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم دوم بسکتبال که به منظور شرکت در دو تورنمنت بین‌المللی به چین سفر کرده بود، شنبه گذشته به کشور بازگشت. تیم ایران در اولین تورنمنتی که در آن حضور داشت قهرمان شد و در دومین  تورنمنت هم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. در مجموع بسکتبالیست‌های ایران در این دو تورنمنت هفت دیدار برگزار کردند که نتیجه 5 پیروزی و 2 شکست بود.

کد خبر 2140014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha