۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت بازدهی مدارس علوم دینی را ارتقا می‌بخشد

آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت بازدهی مدارس علوم دینی را ارتقا می‌بخشد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: عضور شورای روحانیت جزیره قشم با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس علوم دینی اهل‌سنت بازدهی مدارس را بالا می‌برد، افزود: افزایش بازدهی مدارس علوم دینی به معنای افزایش منفعت و بهره مردم و جامعه از مبانی دینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ سید احمد پوازی با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس علوم دینی اهل‌سنت ابتکار خوبی از جانب دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور بوده، گفت: ورود افراد با هوش و با آگاهی بالا به مدارس علوم دینی‌‎ اهل‌سنت یکی از فواید برگزاری آزمون ورودی طلاب است.

عضور شورای روحانیت جزیره قشم با بیان اینکه آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت موجب می‌شود تا طلبه تازه وارد در همان ابتدا بر تقویت دانایی‌های خود اهتمام بورزد گفت: امیدوارم این حرکت خوب و موثر که برای اولین بار در استان برگزار شده در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت در روزهای پایانی شهریورماه اظهار کرد: امید است با تدبیر مسئولین محترم برگزار کننده آزمون، تاریخ آزمون به اوایل شهریورماه تغییر کند که البته در گفت‌وگوهای به عمل آمده متوجه شدم دیدگاه مسئولین هم همین است.

امام‌جمعه لافت قشم همچنین با اشاره به برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون و اساتید اهل‌سنت هرمزگان در هفته‌های گذشته، این آزمون را بسیار مفید و موثر خواند و ابراز کرد: جای تشکر فراوان است از مسئولین دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور که با برگزاری چنین آزمون مشکل طلاب اهل‌سنت را حل کردند.

وی با بیان اینکه پیش از این مدارک علوم دینی در برخی ارگان‌ها معتبرنبود گفت: این آزمون و مدرک حاصل از آن می‌تواند زمینه ادامه تحصیل و شاغل شدن طلاب را در ارگان‌های مختلف مهیا کند.

 

 

کد خبر 2140167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha