۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

واكسن آنفلوانزا برای زائران حج الزامي نيست

واكسن آنفلوانزا برای زائران حج الزامي نيست

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمرگفت: تنها واكسني كه عربستان آن را براي زائران ضروري كرده مننژيت است و الزامي براي زدن واكسن آنفلوانزا وجود ندارد.

سيد علي رياض در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: ۲۸۰ نفر از اين كادر بهداشتي و درماني، پزشكاني هستند كه به صورت شبانه روزي در هتل هايي كه زائران ايراني ساكنند، خدمت مي‌دهند كه خدمات مركز پزشكي در ايام حج تمتع از شكل درمانگاهي خارج و در دو بيمارستان و بيش از۲۰مطب و پنج پايگاه در ميقات‌ها و مسير مكه تا مدينه، ارائه مي‌شود.

 دكتر رياض با اشاره به ورود ويروس كرونا به عربستان گفت: اين ويروس خطرناك نيست اما موجب نگراني است و بايد توجه داشت كه در ايام تشريق در مكه و مدينه نفوذ نكند و بايد تدابير لازم براي پيشگيري از آنها در نظر داشته باشيم.
 
وي با اشاره به شيوع گرمازدگي در بين زائران از آنها خواست تا بر اساس توصيه‌هاي قبلي به ويژه اگر بيماري زمينه اي همچون فشارخون يا ديابت يا بيماري قلبي دارند، اعمال خود را صبح‌ها تا قبل از ساعت ده انجام دهند و اعمال مستحبي را هم به بعد از ساعت پنج عصر موكول كنند. همچنين روشن كردن كولر و نوشيدن آب سرد بلافاصله پس از بازگشت از بيرون به هتل، مناسب نيست و شرايط را براي ابتلا به بيماري‌هاي عفوني مستعد مي‌كند.
 
رئيس مركز پزشكي حج از زائران خواست تا براي انجام مناسك و اعمال، اضطراب يا عجله نداشته باشند و به خدا توكل كنند زيرا اين استرس مي‌تواند دستگاه ايمني بدن آنها را ضعيف كند و آنها را در معرض ابتلا به بيماري‌ها قرار دهد. خوشبختانه امسال گزارشي از همه گيري بيماري عفوني اي در عربستان منتشر نشده اما رعايت توصيه‌هاي بهداشتي براي هر زائر ضروري است.
 
رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: تنها واكسني كه عربستان آن را براي زائران ضروري كرده، مننژيت است و الزامي براي زدن واكسن آنفلوانزا وجود ندارد. واكسن مننژيت از ده روز قبل از اعزام به همه زائران تزريق شده و كارتي در اختيار آنها قرار گرفته است كه در فرودگاه عربستان مسئولان فرودگاه آن را مي‌بينند.

کد خبر 2140187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha