۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸

کتابی از زنده‌یاد ابراهیمی الوند در ششمین سالمرگش به چاپ نهم رسید

کتابی از زنده‌یاد ابراهیمی الوند در ششمین سالمرگش به چاپ نهم رسید

سومین جلد از مجموعه «هزار نکته باریک‌تر از مو» نوشته دیوید فلدمن با ترجمه زنده‌یاد حسین ابراهیمی (الوند) در ششمین سالمرگ این مترجم فعال ادبیات کودک و نوجوان از سوی انتشارات پیدایش به چاپ نهم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اگر می‌خواهید بدانید چرا در عکس‌های قدیمی، هیچ‌کس لبخند نمی‌زند یا چرا نابینایان، عینک دودی می‌زنند؛ روز اول تابستان و زمستان را چگونه تعیین می‌کنند و خلاصه اگر در پی پاسخ به هزار چرا و چگونه دیگر هستید، سومین جلد از مجموعه «هزارنکته باریک‌تر از مو» را بخوانید.

جلد سوم از مجموعه «هزار نکته باریک‌تر از مو» که به چاپ نهم رسیده به طرح و بیان 60 پرسش و پاسخ تشریحی هرکدام از سئوالات پرداخته است. همه این پرسش‌ها، به نوعی متناسب با گروه سنی نوجوان هستند.

از جمله موضوعاتی که در پرسش و پاسخ‌های سومین جلد از این مجموعه به آن توجه شده این‌که پرش ناگهانی ماهیچه‌ها در خواب به چه علت است؛ چرا رنگ زرده تخم‌مرغ پس از آب‌پزشدن تغییر می‌کند؛ چرا اسکیت بازها هنگام چرخیدن به دور خود سرشان گیج نمی‌رود؛ پرا سگ‌ها می2توانند ساعت‌ها بی‌آنکه صدایشان تغییر کند پارس کنند؟ و ...

مرحوم حسین ابراهیمی (الوند)، مجموعه «هزار نکته باریک‌تر از مو» نوشته دیوید فلدمن را به خوبی و روانی ترجمه کرده است. او 100 جلد کتاب از انگلیسی به فارسی ترجمه و جوایز بسیاری را از آن خود کرده بود. ترجمه آثاری از داگلاس وود، لوئیس سکر، فردریک فلد و ... از جمله کارهای این مترجم فقید کودک و نوجوان است.

سومین جلد از مجموعه «هزار نکته باریک‌تر از مو» نوشته دیوید فلدمن با ترجمه حسین ابراهیمی (الوند) از سوی انتشارات پیدایش در 1500 نسخه و به قیمت 6000 تومان  به چاپ نهم رسیده است.

کد خبر 2140192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha