۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۷

اخبار کوتاه هرمزگان/

آماده‌سازی شناورهای صیادی هرمزگان برای صید میگو/ صادرات 250 هزار تن محصولات کشاورزی

آماده‌سازی شناورهای صیادی هرمزگان برای صید میگو/ صادرات 250 هزار تن محصولات کشاورزی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس اداره صید شیلات هرمزگان از آماده سازی شناورهای صیادی هرمزگان برای فصل صید میگو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارانی با شاره به نزدیک شدن فصل صید میگو گفت: گشت‌های تحقیاتی دریایی در مراحل پایانی خود هتند و به‌زودی شاه آغاز فصل صید میگو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بازدید از شناورهای صیادی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای صیادان میگو گیر، توجیه صیادان در ارتباط با آئین نامه صید میگو امسال از مجموعه اقداماتی است که شیلات هرمزگان در راستای آماده سازی شناورها و صیادان میگو انجام داده است.

بارانی سم پاشی کل شناورهای صیادی و در خواست ارئه گواهی سمپاشی از سوی صیادان را از دیگر اقدامات شیلات هرمزگان در این زمینه خواند و این گواهی را لازمه ارائه مجوز صید به صیادان خواند.

رئیس اداره صید شیلات هرمزگان تجهیز شناورهای صیادی به ادوات صید میگو،سایبان،پوشش‌های بهداشتی، تانک‌های بهداشتی و همچنین سبدهای پلاستیکی بهداشتی جهت حمل و نگهداری میگو صید شده را از دیگر اقدامات مهم شیلات هرمزگان در این زمینه خواند.

فصل صید میگو معمولا هرساله از اواسط مهرماه در آبهای هرمزگان آغاز میگردد و تا اواخر آبانماه ادامه می یابد.

250 هزار تن محصول کشاورزی از هرمزگان به خارج از کشور صادر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:با اشاره به مبادلات بخش کشاورزی در نیمه اول امسال 250 هزار تن محصول کشاورزی از طریق بنادر این استان به خارج از کشور  فرستاده شد.

پرویز ترابی اظهار داشت نسبت به نیمه سال گذشته  72.1درصد افزایش نشان میدهد. وی محصولات کشاورزی را شامل:سبزی صیفی وتره بار ذکر کرد.

این مقام مسوول اظهار داشت طی این مدت میزان واردات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.7درصد کاهش داشته است.

کلاس اولی ها شکوفه های شاداب امروز و سرمایه های ذیقمت فردایند

رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی کلاس اولی‌ها را شکوفه‌های نورسته‌ای خواند که با شادابی و طراوت وصف ناشدنی خود را در مسیر تکامل علمی به بوته آزمایش می‌گذارند و فردا روز به عنوان میوه های شیرین و سرمایه‌های ذیقیمت درخت علم و دانش کام وجود سرزمین پر افتخار ایران را حلاوتی تازه می‌بخشند.

جشن شکوفه های دبستانی  با حضور دکتر کامرانی ریئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر باقری رئیس واحد بندرعباس و مهدی دسینه معاون دانشگاه در امور مدارس سما، دانش آموزان و اولیای آنان؛  در مدرسه دخترانه سما بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم رئیس منطقه 15 ورود دانش آموزان کلاس اولی را به سرزمین  علم و دانش خوش آمد و تبریک گفت و افزود: امروز ماه مهرورزی و ماه آغاز دنیای جدید و شیرین دیگری به شما عزیزان است و شما باید به عنوان شکوفه‌های درخت علم ودانش، از تمام پتانسیل خود در جهت رشد و شکوفایی هرچه بهتر تلاش و کوشش کنید و درس خواندن را در هیچ شرایطی فراموش نکنید.

احسان کامرانی با آرزوی موفقیت یکایک کلاس اولی‌ها، از مسئولان و مدیران مدارس خواست تا با توجه ویژه به دانش آموزان، آنان را مورد لطف و عنایت قرار دهند و با خوشرویی و خوش برخوردی، جاذبه علم ودانش را در آنان زنده تر کنند.

رئیس واحد بندرعباس نیز در این مراسم دانش آموزان کلاس اولی را چشم و چراغ اولیا و مسئولان خواند که با سرمایه گذاری در تحصیلات این عزیزان زمینه رشد و بالندگی آنان را فراهم سازیم.

مهدی باقری به دانش آموزان توصیه کرد با احترام گذاشتن به والدین و معلمان خود موجب فراهم ساختن رضای خداوند و خشنودی این عزیزان را از خود فراهم سازند.

در این مراسم، مهدی دسینه معاون سما دانشگاه نیز گزارشی از روند توسعه این مدارس عنوان کرد و سپس زنگ این مدرسه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با دستان رئیس منطقه 15 نواخته شد و مسؤولین از محل برگزاری کلاس‌ها و و امکانات موجود بازدید کردند.

 

 

کد خبر 2140421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha