۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

شبکه‌ها رقیب هم نیستند/ بنگاه فرهنگی داریم نه تجاری

شبکه‌ها رقیب هم نیستند/ بنگاه فرهنگی داریم نه تجاری

مدیر شبکه تهران تأکید کرد تولید برنامه‌هایی با رویکرد مشابه در شبکه‌ها به معنای رقابت آنها با یکدیگر نیست و جذب مشارکت در آثار نیز به این معنا نیست که شبکه تهران یک بنگاه تجاری است بلکه عملکردی فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سعید مقیسه مدیر شبکه تهران در خصوص برنامه‌های نیمه دوم سال این شبکه روز یکشنبه 31 شهریور ماه با حضور سلطانی مدیر گروه معارف، عالی زاده مدیر گروه ورزش و تفریحات، قیاسوند مشاور اجرایی شبکه، محمودی مدیر گروه فیلم و سریال، فارسیجانی مدیر تأمین برنامه، کریمان مدیر گروه اجتماعی، یادگاری مدیر گروه دانش و اقتصاد و سعیدی مدیر روابط عمومی در ساختمان شبکه تهران برگزار شد.

مقیسه در این نشست اعلام کرد پخش سریال "اولین انتخاب" به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده تا ماه محرم ادامه خواهد داشت و افزود: "زمانی برای عاشقی" به کارگردانی محمدحسین لطیفی را برای محرم در نظر گرفته‌ایم که سریال خوب و آبرومندی است و در 10 قسمت 45 دقیقه‌ای در مرحله تولید قرار دارد.

پخش مجموعه طنز "باغ سرهنگ"

وی افزود: پس از ماه محرم سریال طنز "باغ سرهنگ" به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی را روی آنتن می‌فرستیم. بازیگران این سریال که در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده، محمد مطیع، فرهاد آییش، مجید صالحی، نیما فلاح، مریم سعادت، آناهیتا همتی، سحر ولدبیگی، فاطمه هاشمی، افسر اسدی، فرهاد بشارتی و شمسی فضل‌اللهی هستند.

مدیر شبکه تهران یادآور شد: در گروه تأمین برنامه نیز سه مجموعه "عملیات ویژه نجات" شنبه‌ها، "بازرس فویل" دوشنبه‌ها و "کبری 11" چهارشنبه‌ها پخش می‌شود. سری جدید برنامه "مستند انسان و حیوان" نیز رویکردی در جهت سازگاری انسان جستجوگر و علاقمند به محیط زیست و دنیای وحش پیرامون خود دارد.

مقیسه از پخش سری جدید "مستند 5" در 35 قسمت45 دقیقه‌ای خبر داد و اظهار کرد: همچنین مستند "کاوش" در 300 قسمت 25 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود. مستند "دانستنی‌ها" نیز با زبانی ساده و روان طرز ساخت اشیا پیرامون زندگی را به بینندگان آموزش می‌دهد. این مستند محصول کشورهای کانادا و آلمان در سال 2012 است که در 50 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده است.

رنگ و بوی مدرسه در "مثبت من"

وی ادامه داد: گروه کودک با برنامه‌هایی چون "رنگین کمان"، "بچه‌ها بیاین تماشا" و "مثبت من" به استقبال نیمه دوم سال می‌رود. "مثبت من" نیز با شروع سال تحصیلی جدید رنگ و بوی مدرسه می‌گیرد و به موضوعاتی همچون نوجوان و سال تحصیلی جدید، نوجوان و آینده و ابراز وجود می‌پردازد.

مدیر شبکه تهران در تشریح اهم برنامه‌های گروه دانش و اقتصاد تأکید کرد: این گروه با برنامه‌های روتین سلامت محور مانند "سیب سرخ"، "سیب سبز" و "کلینیک تغذیه" جدول پخش خود را پر کرده است و برنامه تولیدی "کسب و کار" نیز با رویکرد تحلیل فضای کسب و کار، راه‌های جدید اشتغال‌زایی و کسب درآمد به زودی در جدول پخش قرار می‌گیرد.

به گفته مقیسه "مسابقه بی سابقه" یکی از برنامه‌های جدید و پرهیجان این شبکه خواهد بود که اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات است.

آغاز معرفی مشاغل با "تاکسی تهران"

وی از میان برنامه‌های گروه تفریحات و سرگرمی به "تهران ورزشی" اشاره کرد که دوشنبه و چهارشنبه‌ها پخش می‌شود و ادامه داد: میان برنامه "سلام تاکسی" و "پله پنجم" از دیگر برنامه‌های روتین این گروه است. همچنین مسابقه مشاغل را با تاکسیرانی آغاز کرده‌ایم و "تاکسی تهران" در این زمینه روی آنتن می‌رود. مسابقه "قویترین‌ها" با تمرکز بر قدرت فکری در کنار قدرت جسمانی، سری جدید مستند "سرزمین دانایی" و "ترین‌ها" در مرحله پیش تولید است.

مدیر شبکه تهران با بیان اینکه گروه اجتماعی این شبکه بیشترین برنامه روتین و زنده را دارد، تصریح کرد: "سلام تهران"، "به خانه بر می‌گردیم"، "تهران 20"، "شب آفتابی"، "در شهر"، "در استان" و "شب به یاد ماندنی" با اجرای بهمن هاشمی از مراسم‌ عروسی‌ جزو برنامه‌های این گروه است.

مقیسه در خصوص ویژه برنامه‌های گروه سیاسی گفت: مستند‌هایی ویژه 13 آبان، 16 آذر، دهه مبارک فجر، 29 اسفند و نوروز 93 مهم‌ترین برنامه‌های گروه سیاسی در نیمه دوم سال است.

وی تأکید کرد: گروه فرهنگ و معارف نیز برنامه‌های روتین خود مانند "تا نیایش"، "عطر عاشقی" و "بر کرانه نور" را ادامه می‌دهد.

"نغمه عشاق" جایگزین "ساعت 25" در دهه اول محرم

به گفته مقیسه "نغمه عشاق" برنامه‌ای با محوریت پخش مداحی‌های عزاداری امام حسین (ع) است که در دهه اول محرم جایگزین "ساعت 25" می‌شود.

مدیر شبکه تهران "جمعه تعطیل نیست" را برنامه‌ای ویژه تعطیلات آخر هفته با موضوع معرفی رستوران‌ها، سایت‌ها، فیلم و کتاب‌ها و مناطق گردشگری معرفی کرد و افزود: سری جدید برنامه "محله ما" که سابقه طولانی در شبکه تهران دارد نیز روی آنتن خواهد رفت. در برنامه "سلام تهران" نیز آیتم‌های مختلفی خواهیم داشت که "صبح شاعرانه" را رضا رفیع اجرا می‌کند.

وی همچنین به تله تکست و سیستم او پی جی و امکان اطلاع از برنامه‌های آینده شبکه در سیستم پخش دیجیتال اشاره کرد و در زمینه کمبود بودجه گفت: همه شبکه‌های سیما با هم یک ماموریت را دنبال می‌کنند. بودجه به سه بخش مشترک، اختصاصی و مشارکتی تقسیم می‌شود و ما مثلا در برنامه‌ای چون "شب به یاد ماندنی" با تالارهای عروسی قرارداد نبسته‌ایم بلکه صرفا درباره بهترین شب زندگی هر انسان برنامه تولید کرده‌ایم تا بگوییم بدون برگزاری عروسی مختلط یا نکات غیرشرعی هم می‌توان شب عروسی به یاد ماندنی داشت.

بنگاه تجاری نداریم

مقیسه تصریح کرد: ما یک بنگاه تجاری نیستیم بلکه بنگاه فرهنگی داریم اما حالا که قرار است در یک سریال ورود شخصیتی به یک بانک نشان داده شود، می‌توان از یک بانک برای حمایت کمک گرفت.

وی با اشاره به برنامه "سینما اکران" که از تیرماه قرار بوده از این شبکه پخش شود، تأکید کرد: شبکه‌های سیما رقیب یکدیگر نیستند و ما قرار نیست برای اینکه شبکه‌ای در برنامه‌اش (مثلا "هفت") توفیق به دست نیاورد برنامه‌ای را تولید کنیم. بلکه همه شبکه‌ها یک ماموریت مشترک دارند.

پایان "بچه‌های دیروز" در اوج

مقیسه در خصوص بازگشت "چرا" بعد از 10 سال اظهار کرد: این برنامه مثل برنامه دیگر شبکه تهران یعنی "بچه‌های دیروز"، در اوج تمام شد تا در زمان دیگری با قوت به کار خود ادامه دهد. این برنامه به چراهای خردسالان پاسخ می‌دهد و توصیه ما این است که والدین هم آن را تماشا کنند.

در ادامه محمودی مدیر گروه فیلم و سریال از همکاری نویسندگان جوان و معروف با مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" یاد و اعلام کرد این مجموعه با بیش از 200 قسمت طولانی‌ترین مجموعه تلویزیون است.

وی افزود: برای سری جدید "شاید..." قرار است تعدادی از دانشجویان سینما و تئاتر و هنرهای نمایشی را به عنوان بازیگر به کار بگیریم و از بازیگران درجه دو و سه استفاده نکنیم.

"اولین انتخاب" ضعیف نیست

این مدیر گروه دراین باره که چرا سریال ضعیفی چون "اولین انتخاب" از شبکه تهران روی آنتن می‌رود گفت: عوامل این سریال سابقه طولانی در این عرصه دارند و شاید برخی توقع دارند بازی دیگری از مجید مظفری، افشین هاشمی یا لاله اسکندری در این سریال ببینند. اتفاقا می‌شود به نقاط قوت "اولین انتخاب" نگاه کرد و آن را یک سریال قوی دانست! این کار مخاطب دارد و ضعیف نیست.

کریمان مدیر گروه اجتماعی نیز در خصوص تبلیغات گل درشت در "به خانه برمی‌گردیم" توضیح داد: این برنامه یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های حوزه خانواده در تلویزیون است که به دلیل پربیننده بودن اشکالات آن نیز بیشتر دیده می‌شود در غیر این صورت دیگر برنامه‌ها نیز به همین شیوه به تبلیغات می‌پردازند.

وی در خصوص ضعف مجری "ساعت 25" در اجرا تصریح کرد: ما برنامه تخصصی نداریم و قرار نیست کارشناسی عمیقی داشته باشیم. هدف گذاری ما برای این برنامه ساخت موسیقی کلیپ و آشنا کردن مخاطبان با این آثار بود که با توجه به تعداد بینندگان و استقبال آنها از برنامه در ساعت پخش بامدادی‌اش می‌فهمیم به هدف خود رسیده‌ایم.

کد خبر 2140512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha