۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱

آغاز تصویربرداری "پوریای ولی" و "حماسه میشان" تا پایان سال

آغاز تصویربرداری "پوریای ولی" و "حماسه میشان" تا پایان سال

تصویربرداری از دو مجموعه فاخر "پوریای ولی" و "حماسه میشان" تا پایان سال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاجبخش فنائیان مدیر کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما با اعلام این خبر افزود: "پورياي ولي" نام مجموعه عظيم تلويزيوني است که تولید آن تا پایان سال آغاز می‌شود. اين سريال شرح حال زندگي پر تحرك پهلوان نامدار ایرانی در قرن هفتم و هشتم هجري (اواسط دوران ايلخاني) به كارگرداني مسعود جعفري جوزاني است که 36 قسمت متن آن آماده و با رای بالای شورا مصوب شده است.

وی افزود: پوریای ولی پهلوانی است که در دوران مغول زندگی می‌کرده و از زمان کودکی تا وفات وی در این سریال ترسیم می‌شود. در این مجموعه با شخصیت واقعی پوریای ولی آشنا می‌شویم و از ذهنیت معمول، که صرفا وی را به عنوان پهلوانی کشتی‌گیر می‌شناسند دور شده و به شناختی می‌رسیم که وجوه دینی، علمی و انسانی وی به جامعه معرفی می‌شود. پوریا شخصیتی بسیار قوی دارد به‌طوری که توانسته علاوه بر ایران در جوامع چین، هند و قفقاز نیز تاثیرگذار بوده است و بسیاری از شیعیان شرق آسیا متاثر از این شخصیت بوده‌اند.

فنائیان یادآور شد: همچنین صادق عاشورپور نگارش مجموعه فاخر "حماسه میشان" را تقریبا به اتمام رسانده است. این اثر توسط رامین عباسی زاده تهیه می‌شود و بهرامیان آن را کارگردانی می‌کند. "حماسه میشان" ماجرای اشغال دشت میشان در خوزستان را بازگو می‌کند و مبارزات آن عصر در برابر انگلیسی‌ها و داستان شیخ خزعل و آیت‌الله سید کاظم طباطبایی و درگیری‌هایی که منجر به شکست انگلستان شد را به تصویر می‌کشد. امیدواریم تصویربرداری این مجموعه نیز امسال آغاز شود.

کد خبر 2140607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha