۱ مهر ۱۳۹۲، ۷:۲۵

کشتی قهرمانی جهان - مجارستان؛

امیرعلی اکبری: امیدوارم تا المپیک برزيل همين راه را ادامه دهم

امیرعلی اکبری: امیدوارم تا المپیک برزيل همين راه را ادامه دهم

قهرمان وزن 120 کیلوگرم كشتی فرنگی 2013 جهان پس از كسب اين نتيجه تاريخیي گفت: نخستين مدال طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در جهان را به مردم ایران تقدیم می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی اکبری پس از کسب مدال طلای وزن 120 کیلوگرم کشتی فرتگی قهرمانی جهان در مجارستان با بیان این مطلب افزود: دو سال سخت را پشت سر گذاشتم و خوشحالم  توانستم با سپری کردن آن روزهای دشوار قهرمان جهان شوم.

وی که با سایت فدراسیون کشتی گفتگو می‌کرد، ادامه داد: از تمام کسانی که به من کمک کردند تا به دنیای کشتی بازگردم و در رقابتهای جهانی بوداپست مجارستان شرکت کنم، تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند را در آینده و المپیک برزیل نیز ادامه دهم.

دارنده دو مدال طلای جهان در پایان گفت: این مدال را به تمامی مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم و امیدوارم ثانیه‌هایی شادی را به خانه‌های آنها آورده باشم.

امیر علی اکبری فرنگی کار شایسته وزن 120 کیلوگرم کشورمان شب گذشته اولین مدال طلای سنگین وزن تاريخ کشتی فرنگی ایران را در رقابتهای جهانی به دست آورد.وي در دور نخست الکساندر چیرنتسکی از اوکراین را با ضربه فنی شکست داد و در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر یوهان یورن از سوئد را شکست داد. علی اکبری در دور سوم نيز ادوارد پوپ از آلمان را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت كه در این مرحله مقابل رضا کایالپ قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن از ترکیه با نتیجه 4 بر یک پیروز شد و به دیدار پایانی راه یافت.

فرنگي كار سنگين وزن ايران در دیدار فینال هیکی نابی نایب قهرمان المپیک 2012 لندن از استونی در یک دیدار یک طرفه و با اقتدار با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و با شایستگی صاحب مدال طلا شد.

در دیدار رده‌بندی این وزن "نورماخان تنالیف" از قزاقستان با شکست "دیک میهالی باردوس" از مجارستان صاحب مدال برنز شد. در دیگر دیدار برای کسب عنوان سوم مشترک گرضا کایالپ" از ترکیه با پیروزی مقابل "یوهان یورن" از سوئد به مدال برنز رسید.

کد خبر 2140900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha