۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۱

با برگزاري توديع و معارفه/

حجت الاسلام آسوده رييس جديد اوقاف و امور خيريه بجنورد شد

حجت الاسلام آسوده رييس جديد اوقاف و امور خيريه بجنورد شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: حجت‌الااسلام عظيم آسوده با برگزاري مراسم توديع و معارفه رسما به‌عنوان رييس جديد اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بجنورد معرفي شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه‌شنبه مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بجنورد با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برگزار شد.

در اين مراسم با قدرداني از زحمات 40 ماهه رضا مفاخري در سمت رياست اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بجنورد، حجت الاسلام عظيم آسوده به عنوان رييس جديد اين اداره معرفي شد.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي در این آئین، سه وظيفه و اولويت اصلي اوقاف و امور خيريه را احياي موقوفات و عمل به نيات واقفان، رسيدگي به بقاع متبركه و اجراي برنامه هاي فرهنگي ذكر كرد.

حجت الاسلام سيف‌الله سهرابي با بيان اين كه بايد امامزاده‌هاي خراسان شمالي از وضعيت فعلي خارج و حداكثر تا دو سال آينده تمامي آنها ساماندهي شوند، اظهار داشت: تا پايان سال 93 تمامي بقاع متبركه خراسان شمالي كه نيازمند تخريب و بازسازي هستند، به طور كامل بازسازي خواهند شد.

رييس سابق اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بجنورد نيز در اين آيين با ارائه گزارشي از عملكرد سه و نيم ساله خود، عنوان كرد: در شهرستان بجنورد 38 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد كه از اين تعداد 9 بقعه درآمدزا هستند.

رضا مفاخري اظهار داشت: در سه سال اخير چهار بقعه متبركه اين شهرستان تخريب و بازسازي شده و براي شش امامزاده بجنورد نيز ضريح جديد نصب شده است.

وي با اشاره به اين كه در شهرستان بجنورد هزار و 447 موقوفه با دو هزار و 500 رقبه وجود دارد، تصريح كرد: در سال هاي اخير اقداماتي نظير اخذ سند برای املاك بدون سند موقوفه، تهيه استشهاد محلی و تشكيل پرونده موقوفات در اين زمينه صورت گرفته است.

رييس جديد اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بجنورد هم در اين مراسم تلاش براي عمران و آباداني بيشتر بقاع متبركه شهرستان را از جمله برنامه هاي خود عنوان كرد.

حجت‌الاسلام عظيم آسوده به فرمان مقام معظم رهبري مبني‌بر تبديل بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي اشاره كرد و گفت: پيگيري اين مهم اصلي‌ترين برنامه وي در سمت جديد خواهد بود.

گفتني است، در پايان اين مراسم حكم رياست حجت‌الاسلام عظيم آسوده از سوي حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي به وي اهدا شد و از زحمات رضا مفاخري نيز با اهداي لوح تقدير، تجليل به عمل آمد.

یاد آور می شود: حجت الاسلام آسوده پيش از اين رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان شيروان بود.

کد خبر 2141974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha