۱۳ مرداد ۱۳۸۴، ۹:۳۳

مدير كل بهزيستي استان كرمان خبر داد:

5 برابر شدن تعداد خانوارهاي بي سرپرست بعد از زلزله بم

مدير كل بهزيستي استان كرمان شمار خانواده هاي بي سرپرست پيش از زلزله 625 خانوار و پس از زلزله3200 خانوار اعلام كرد و گفت: پيش از زلزله شمار كودكان بي سرپرست 150 نفر، معلوليت ضايعه نخاعي 16 و ساير معلولين جسمي حركتي 257 نفر بوده كه پس از زلزله، شمار آنها به ترتيب 5200، 244 و 369 نفر رسيده است.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، دكتر ستايش در مراسم افتتاح نخستين همايش سراسري ستاد حوادث غير مترقبه بهزيستي در بم با اشاره به اينكه پيش از زلزله تعداد كودكان مهدهاي كودك 1640 نفر، تعداد مراكز نگهداري كودكان بي سرپرست 3 مركز، تعداد مهدهاي كودك در بم 26 مهد و تحويل وسايل كمك توانبخشي 1440 مورد بوده است گفت: تعداد آنها پس از زلزله بم بترتيب 5000 كودك، 15 مركز، 57 مهد و 36000 مورد در يك سال ذكر كرد.

ستاد حوادث غير مترقبه بهزيستي هدف از برگزاري اين همايش را آشنايي با عوارض زلزله بم، آشنايي با تجربيات دو زلزله بم و زرند و آشنايي عمده تر اعضاي ستاد وصف از طريق تعامل با يكديگر اعلام كرد.

در اين همايش مسايلي همچون زمان و مكان مداخله بهزيستي پس از وقوع بحران، ارتقاء جايگاه قانون بهزيستي در حوادث، ماموريت هاي اصلي بهزيستي در زمان وقوع بحران، جلب مشاركتهاي مردمي و شناسايي و سازماندهي نيروهاي متناسب جهت مداخله در بحران حوادث بررسي مي شود.

به گفته آقاي دكتر خباز علت وقوع حوادث و بلاياي طبيعي از نظر قرآن اين است كه حوادث طبيعي بوجود مي آيند تا حلقه هاي مفقوده آشكار شوند و يا به دليل گناهان و تخلفاتي است كه انسان انجام مي دهد و يا براي آزمايش و امتحان انسان است و خداي متعال در قرآن مي فرمايند: اين بلايا براي آن است كه شما را رشد و تعالي دهيم.

شايان ذكراست اين همايش از 12 مرداد ماه به مدت 2 روز در شهرهاي كرمان و بم  در حال  برگزاري است .

کد خبر 214229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha