۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲

مناظره زیباکلام و زرشناس در برنامه امشب زاویه

مناظره زیباکلام و زرشناس در برنامه امشب زاویه

در ادامه سلسله مناظرات و نشستهای تخصصی علوم انسانی در مجله تصویری «زاویه»، این هفته دکتر صادق زیبا کلام و شهریار زرشناس رو در روی یکدیگر خواهند نشست تا موضوع "ما، غرب و مدرنیته" از دو منظر کاملا متفاوت را به بحث و گفتگو بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «زاویه» به عنوان مجله تخصصی علوم انسانی شبکه چهار سیما، چهارشنبه سوم مهر مسأله "نسبت ما با تجدد و مدرنیته" را با حضور شهریار زرشناس، روزنامه نگار و فعال فرهنگی که به داشتن دیدگاه های انتقادی در باب تجدد مشهور است در برنامه زاویه روبروی دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران خواهد نشست که آرایی ملایم و دقیقا مخالف با نظرات زرشناس دارد.

در این برنامه، سؤالاتی همچون آیا میان حوزه شرق و غرب گسلی غیر قابل عبور برقرار است؟ آیا امکان همزیستی و همسنخی میان ما و تجدد قابل تصور است یا نه؟ اقبال جامعه ایران به تجدد به بهبود و پیشرفت ما خواهد انجامید یا به ضعف و عقب ماندگی؟مطرح و پاسخ داده می شود.

برنامه‌ «زاویه» شبكه 4 سیما با محتوا و مضمون قابل قبول توانسته رسانه را به ابزاری فرهنگی و روشنگرانه بدل کند که جدی‌ترین مسائل انسانی و اجتماعی را دستمایه گپ‌وگفت‌های خود قرار داده و به مظهر هم‌اندیشی و مناظره و مناقشات فكری بدل کند مباحثی که علاوه بر هدایت فكری و فرهنگی جامعه توانسته پویایی و نشاط محافل علمی را ‌دامن بزند و به اعتلای آن كمك كند.

مجله تصویری زاویه همانگونه که از نام آن بر می آید با نگاه ویژه به حوزه فرهنگ، رصد مهم‌ترين عناوين خبري هفته و‌ اتفاقات فرهنگي حوزه علوم انساني توانسته تحلیل خوبی به مخاطبان خود ارائه کند.

برنامه زاویه به صورت هفتگی چهارشنبه ها ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

کد خبر 2142748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha