«بابانظر» به فرانکفورت می‌رود

«بابانظر» به فرانکفورت می‌رود

کتاب‌های شطرنج با ماشین قیامت، دا، ظهور، پایی که جا ماند و بابانظر در فهرست آثار انتخاب شده از سوی مجمع ناشران دفاع مقدس برای سفر به فرانکفورت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، لیست نهایی 80 عنوان کتاب دفاع مقدس از سوی مجمع ناشران دفاع مقدس برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت قطعی شد.

به گفته شهریار امینیان، این کتاب‌ها در قالب بروشوری به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به همراه نسخه‌ای از این آثار در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

در این فهرست و در بخش ادبیات داستانی، آثاری همچون شطنج با ماشین قیامت نوشته حبیب احمد‌زاده، ظهور اثر علی موذنی و جمیل نوشته حسن گلچین به چشم می‌خورد.

همچنین در بخش خاطرات نیز کتاب‌هایی مانند «دا» به کوشش سیده اعظم حسینی، پایی که جا ماند نوشته سیدناصر حسینی‌پور، کالک‌های خاکی به کوشش گل‌علی بابایی، سرباز سال‌های ابری به کوشش سید‌قاسم یاحسینی، قبضه داغ به قلم مصطفی محمدی، بابانظر به قلم حسین بیضایی و شاهدان زمان (عکس‌های مجتبی آقایی) دیده می‌شود.

در گروه کتاب‌های مرجع نیز آثاری همچون 8 سال اینگونه گذشت، گزارش روزانه جنگ، اطلس جنگ ایران و عراق، وصیت‌نامه کامل شهدا، فرهنگ جبهه و مجموعه کتاب‌های روایت فتح قرار گرفته است.

پیش از این، امینیان در گفتگو با مهر درباره این فهرست اظهار داشته بود: این آثار به طور عمده کتاب‌هایی هستند که از نظر کمی و کیفی و نیز سطح مخاطب می‌توان به آنها آثار بین‌المللی گفت و از سوی دیگر بنابر رسالت مجمع مبنی بر معرفی بهترین‌ها، انتخاب شده‌اند. لذا ممکن است در میان آنها آثاری نیز وجود داشته باشد که از ناشران غیر عضو مجمع انتخاب شده باشد، اما به دلیل اینکه هدف ما انتخاب آثار جامع و بی‌طرفانه و در خور شان ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است، آنها را در فهرست خود جای داده‌ایم.

کد خبر 2143014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha