۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳

زاکانی:

شهدا فرهنگ شهادت را به جهان صادر کردند/ عمل به فرمایشات رهبری سر بلندی نظام را به‌دنبال دارد

شهدا فرهنگ شهادت را به جهان صادر کردند/ عمل به فرمایشات رهبری سر بلندی نظام را به‌دنبال دارد

قلعه گنج - خبرگزاری مهر: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هر گاه مردم در راستای عمل به فرمایشات رهبری گام برداشته‌اند چیزی جز عزت و سربلندی نصیب نظام و ملت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهرفق علیرضا زاکانی چهارشنبه شب در جمع مردم شهرستان قلعه گنج با مسئله سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا قصد ایجاد خاورمیانه بزرگ را داشت و با راه اندازی جنگ داخلی در سوریه در جهت رسیدن به این هدف خود گام برداشتند و در این راه از هیچ ظلمی فروگذار نکردند.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در رسیدن به اهداف خود، جنگ سوریه را جنگ میان ملت و دولت ندانست و افزود: بیانات مقام معظم رهبری یکی از دلایلی بود که آمریکا را در خصوص حمله به سوریه دچار واهمه کرد.

زاکانی ادامه داد: اتمام حجت روسیه، تهدید حزب الله مبنی‌بر اینکه 400 هزار کشته از صهیونیست‌ها درست می‌کند و همچنین سازماندهی 150 هزار نیروی بسیجی در سوریه همگی عواملی بودند که باعث شدند آمریکا دچار هراس و ترس شود.

وی در ادامه سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دوران دفاع مقدس سرشار از درس‌های عمیق و پرمفهومی است که می توانند توشه راه ما باشند.

زاکانی با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: این انقلاب در نتیجه این رشادت‌ها و خون شهدا اوج گرفت و ما باید با حرکت در مسیر آنها اهداف عالیه شهدا را دنبال کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیداری اسلامی را برگرفته از انقلاب ایران دانست و ابراز داشت: بیداری اسلامی با ورود فیلم‌های مستند جنگ ایران و عراق به لبنان آغاز شد و مردم متدین ایران اسلامی برای همگان الگو شدند.

زاکانی ادامه داد: در واقع رزمندگان ما با دلاورمردی خود درس ایثار و شهادت‌طلبی را به جهانیان دادند.

ساختن جامعه اسلامی پیام شهدا

نماینده مردم تهران ساختن جامعه اسلامی را یکی از پیام‌های شهدا دانست و گفت: در چنین جامعه ای باید به همه نقاط کشور چه پایتخت و چه یک منطقه دور افتاده توجه شود.

وی بر لزوم عملی کردن فرمایشات رهبری تاکید کرد و افزود: بعد از دوران انقلاب به واسطه وجود پربرکت امام احل( ره) و مقام معظم رهبری دشمنان نتواستند توطئه‌های شوم خود را عملی کنند.

زاکانی با اشاره به ولایتمداری مردم ایران آنها بزرگترین ثروت وسرمایه نظام دانست و گفت: تجربه نشان داده است که هر زمان مردم گوش به فرمان ولی فقیه بوده‌اند چیزی جز سربلندی و عزت نصیب کشور و ملت نشده است.

وی احترام متقابل و عمل به آن را اساس نرمش قهرمانانه عنوان کرد و ابراز داشت: در واقع نرمش قهرمانانه یعنی روشی که باعث قهرمانی کشور، نظام و ملت شود.

زاکانی نرمش قهرمانانه را برخاسته از تعالیم اسلام دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب نرمش قهرمانانه را در سال 75 بیان داشتند و در سال 80 نیز عملی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مشکلات اساسی در کشور وجود دارد که همگی باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی یادآور شد: بخشی از این مشکلات در اثر تحریم ها و بخشی دیگر هم ساخته خود ماست.
 

کد خبر 2143258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha