۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷

ایتالیایی ها در نخستین شهر ایران باستان/

حضور تیم مطالعاتی ایران و ایتالیا در نخستین شهر ایران باستان/ ثبت مفاخر ایرانی به نام کشورهای دیگر



حضور تیم مطالعاتی ایران و ایتالیا در نخستین شهر ایران باستان/ ثبت مفاخر ایرانی به نام کشورهای دیگر

آغاز هفته گردشگری، معرفی فرهنگ ایران و آمریکا با نمایش آثار موزه ای، پاکسازی وحشی ترین غار جهان و سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به نیویورک از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دور پنجم مطالعات باستان شناسی حفاظت و مستندنگاری شهر پارسه تخت جمشید از روز سوم مهرماه در تخت جمشید آغاز شد. تیم مطالعاتی ایران و ایتالیا قرار است در قالب هیات مشترکی پرده های دیگری از مطالعات این شهر تاریخی را کنار بزنند.

پیشنهاد تبلیغ فرش ایرانی در جام جهانی فوتبال

با نزدیک شدن به آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل یکی از کارشناسان گردشگری پیشنهاد داد که می توان به هنرمندان فرشباف 31 استان کشور پیشنهاد کرد فرشی با نقش پرچم کشورهای شرکت کننده در جام جهانی فوتبال برزیل ببافند و هنرشان را در مراسم افتتاحیه جام جهانی به دنیا نشان دهند.

سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به نیویورک

این هفته خبر رسید که محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی همراه با رئیس جمهور به نیویورک رفته است تا از موزه متروپولیتن نیویورک بازدید کند و در نشستی با مسئولان دو موزه ایران و نیویورک به تفاهماتی دست پیدا کنند. همچنین قرار است وی درباره بازگشت الواح هخامنشی با موسسه تحقیقاتی شیکاگو مذاکره کند.

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی قرار است تا انجمن غارنوردان ایران 50 غار مهم کشور را پاکسازی کنند.

همچنین آنها از روز چهارم مهرماه تا روز دوازدهم وحشی ترین غار جهان را که آن را غار "پراو" می نامند در استان کرمانشاه با هزینه شخصی از وجود زباله پاک کنند این در حالی است که غار "پراو" یکی از وحشی ترین و خطرناک ترین غارهای جهان است اما در این میان سازمان هلال احمر طناب در اختیار این گروه قرار داده و سازمان های محیط زیست، میراث فرهنگی و منابع طبیعی حمایتی از آنها نکرده اند.

ثبت مفاخر ایرانی به نام کشورهای دیگر

بررسی چگونگی ثبت مفاخر ایرانی اسلامی در یونسکو نشان می دهد با پیشنهاد افغانستان و پشتیبانی ایران رویداد یکصد و پنجاهمین سالگرد زندگی فعال سید جمال الدین اسدآبادی در فهرست یونسکو ثبت شده اما در این پرونده نام سید جمال الدین اسدآبادی، سید جمال الدین افغانی درج شده و این دانشمند ایرانی به عنوان دانشمند افغانی معرفی شده است.

کد خبر 2143339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha