۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۴۷

مهدی محمدنبی:

امیدوارم میزبانی جام ملت‌های 2019 را بگیریم/ هزینه 5 میلیاردی برای تیم نوجوانان

امیدوارم میزبانی جام ملت‌های 2019 را بگیریم/ هزینه 5 میلیاردی برای تیم نوجوانان

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا 5 کشور ایران، عربستان، امارات، عمان و تایلند را واجد شرایط میزبانی رقابتهای جام ملت‌های 2019 دانسته است، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه ارکان کشور، ایران بتواند میزبانی این مسابقات مهم را اخذ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص فعالیت‌های این فدراسیون در سال جاری ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه 18 رویداد بین‌المللی داریم که آخرین آن برای تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در عمان بوده، مسابقاتی که در دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری و ساماندهی همه این موارد که جدا از برگزاری مسابقات لیگ‌های مختلف در داخل کشور است، نیاز به صحه صدر و پشتکار همه اهالی ورزش فوتبال کشور را دارد. مطمئنا بدون این دو  آیتم مهم موفقیت‌های که مد نظر رئیس فدراسیون است، حاصل نشده و نمی‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه به عنوان نمونه به تیم فوتبال زیر 17 سال ایران اشاره کرد و افزود: از زمان برگزاری مرحله مقدماتی و نهایی رقابت‌های قهرمان نوجوانان آسیا که به میزبانی ایران در تهران برگزار شد، در حدود به دو نیم میلیارد تومان برای 33 اردوی داخلی این تیم و 11 دیدار بین‌المللی آن (به جز اردوی آلمان) و نزدیک به 30 دیدار داخلی برای این تیم هزینه شده است.

محمدنبی همچنین تاکید کرد: اگر بخواهیم هزینه برگزاری میزبانی این مسابقات را نزدیک به دو نیم میلیارد تومان بود اضافه کنیم، تاکنون 5 میلیارد برای این تیم هزینه شده است که تنها 2/1 میلیارد آن توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر میزبانی ایران پرداخت شده است. البته همین روند برای تیم‌های دیگر نیز وجود دارد.

وی در ادامه به درخواست میزبانی ایران برای جام ملت‌های آسیا در سال 2019 اشاره کرد و افزود: در ابتدا 12 کشور برای میزبانی اعلام آمادگی کردند که از این میان تنها 7 کشور در زمان مقرر مدارک خود را برای ثبت نام ارسال کردند. آخرین اخبار بدست آمده از کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها 5 کشور ایران، عربستان، امارات، عمان و تایلند را واجد شرایط دانسته است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال در دو مرحله دیگر هم برای بررسی وضعیت میزبانان اقدام خواهد کرد، گفت: ما امیداوارم با تلاش همه ارکان کشور بتوانیم این میزبانی را اخذ کنیم.

 

کد خبر 2143569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha