۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴

رویترز گزارش داد؛

فضای مذاکرات ایران و1+5 مثبت بود/ جان کری : رسیدن به یک توافق در آینده امکان پذیر است

فضای مذاکرات ایران و1+5 مثبت بود/ جان کری : رسیدن به یک توافق در آینده امکان پذیر است

طرف های شرکت کننده در نشست شب گذشته بین ایران و گروه1+5 که با حضور وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، نتایج این مذاکرات را مثبت خواندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز"، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 نتایج مذاکرات شب گذشته نیویورک را مثبت خواندند.

نمایندگان ایران و آمریکا بعد از مذاکرات فضای مذاکرات را مثبت خوانده و در عین حال بر وجود مشکلات برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران تاکید کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نشستن محمد جواد ظریف و جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنار یکدیگر و دست دادن این دو وزیر خارجه را نشانه اراده طرفین برای حل مسئله خوانده و به نقل از وزیر خارجه آمریکا نوشت: جلسه بسیار سازنده ای داشتیم.

جان کری در ادامه گفت: نیازی نیست که بگویم مثبت بودن فضا و تغییر لحن برای حل مسئله هسته ای ایران کافی نیست و خیلی از کارها هستند که باید انجام شوند.

وزیر خارجه ایران هم بعد از نشست گفت: من از اولین گام برداشته شده راضی هستم حالا باید ببینیم که آیا می توانیم بین حرف های مثبتمان و اقداماتمان هماهنگی ایجاد کنیم.

ظریف افزود: هرچه که ما به جلو برویم باید تحریم ها برداشته شوند و در پایان باید تمام تحریم های شورای امنیت و تحریم های یک جانبه برداشته شوندکه امیدواریم این کارها در یک مدت زمان کوتاه صورت گیرد.

جان کری گفت: محمد جواد ظریف در این نشست یک سری از اقدامات امکان پذیر را روی میز گذاشته است.

یک مقام آمریکایی بعد از نشست اعلام کرده که در این نشست محمد جواد ظریف یک پیشنهاد کاملا اجرایی برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران ظرف مدت یک سال ارائه کرده است.

وی در عین حال تصریح کرد خیلی چیزها را باید مورد بررسی قرار دهیم.

جان کری هم در مصاحبه با شبکه سی بی اس تاکید کرد که رسیدن به یک توافق در آینده نزدیک امکان پذیر است.

 

 

 

 

کد خبر 2143689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha