۷ مهر ۱۳۹۲، ۸:۳۳

جهانبخشی به مهر خبر داد:

برگزاری مانور بزرگ آتشنشان های کرمانشاه به مناسبت روز ایمنی/ فرهنگ سازی برای پیشگیری از حوادث

برگزاری مانور بزرگ آتشنشان های کرمانشاه به مناسبت روز ایمنی/ فرهنگ سازی برای پیشگیری از حوادث

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه گفت: مانور بزرگ پرسنل و تجهیزات آتش نشانی استان کرمانشاه از میدان فردوسی تا میدان امام خمینی (ره ) این شهر برگزار خواهد شد.

حجت الله جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا دقایقی دیگر مانور بزرگ آتش نشانی استان کرمانشاه به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی که مصادف با سالروز بمباران پالایشگاه آبادان است، برگزار خواهد شد.

جهانبخشی گفت: طی این برنامه بزرگ نمایش آمادگی، نیروها و تجهیزات آتش نشان استان کرمانشاه از میدان فردوسی شهر تا میدان حضرت امام خمینی (ره)  مانور خواهند داشت و دز این مسیر از خیابانهای اصلی شهر تا میدان آزادی کرمانشاه و مسیر منتهی به میدان امام (ره) حرکت خواهند کرد.

وی از برنامه های در دستور کار این سازمان برای روز آتش نشانی را دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و به صدا درآوردن زنگ ایمنی در مدارس عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا و ادای احترام به گلزار شهدا نیز در دستور کار است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه رویکرد آموزشی و فرهنگی را یکی از محورهای کاری این سازمان برشمرد و ادامه داد: در تمام طول سال و مخصوصا در روز آتش نشانی ارائه محصولات فرهنگی در قالب سی دی، بروشور و کتاب را در برنامه های خود داریم و هیچگاه فرهنگ سازی را فراموش نکرده ایم چون آمار ها و تحقیقات ما نشان می دهند بسیاری از حوادث ناگوار در اثر پایین بودن سطح دانش ایمنی مردم اتفاق می افتد.

جهانبخشی گفت: براساس وظیفه سازمان آتش نشانی که امداد و اطفاء حریق است ایستگاه های این سازمان نیز برای اطفاء آتش و امداد نجا تعریف شده اند که در استان کرمانشاه از 11 ایستگاه آتش نشانی 2 ایستگاه مربوط به امداد و نجات، دو ایستگاه غیر فعال و مابقی مربوط به اطفاء حریق است.

وی یکی دیگر از وظایف سازمان آتش نشانی را کارشناسی مسائل مربوط به امداد و نجات عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه به دلیل وابسته بودن حاضر شدن تیم های آتش نشان در سر صحنه های حاثه به مسئله ترافیک و راه بندان خودرو هابه همه شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با آژیر ماشین های آتش نشان مسیر را برای رسیدن این نیروها به حادثه تا هر اندازه که امکان پذیر است باز نگاه دارند.

وی نهایت مدت زمان رسین آتش نشان ها بر سر حادثه 7 دقیقه عنوان کرد و گفت: این زمان در صورت وجود ترافیک ثبت می شود اما مدت زمان معمولی و در شرایط عادی بین 3 تا 5 دقیقه خواهد بود.

کد خبر 2144886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha