۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

باغ وحش هم دردسرهای خاص خودش را دارد!

باغ وحش هم دردسرهای خاص خودش را دارد!

«دیزی و دردسرهای باغ وحش»، بچه‌ها را با حیوانات و مسایل مختلف مربوط به باغ وحش آشنا می‌کند. مثلاً یاد می‌گیرند «عیب تقلید صدای حیوانات این است که صدای حیوانات باغ وحش خیلی خیلی سخت است» یا «عیب پنگوئن‌های راست راستکی این است که نمی‌توانی وقتی دلت می‌خواهد به آنها غذا بدهی» و یا «عیب قسمت خزندگان این است که تویش واقعا تاریک است.»

به گزارش خبرنگار مهر، «دیزی و دردسرهای باغ وحش» نوشته کیس گری با ترجمه مزگان کلهر، ماجراهای دختری هفت ساله به اسم کیتی است که هدیه ویژه جشن تولدش، رفتن به باغ وحش است. در قالب این داستان، بچه‌ها با حیوانات و مسایل مختلف مربوط به باغ وحش آشنا می‌شوند

«دیزی، عاشق هدیه‌های غافلگیرکننده است. به‌خصوص یک هدیه تولد غافلگیرکننده! مثل رفتن به باغ وحش! اما عیب باغ وحش‌‍‌ها این است که نباید چیزهایی را بگویند که منظورشان نیست... اگر باغ وحش‌ها در جشن تولد هفت سالگی، چیزهایی را بگویند که منظورشان نیست، آن وقت هر اتفاقی ممکن است بیفتد؛ مثلا همین اتفاقی که امروز افتاد که تقصیر من نیست.

مامانم می‌گوید همه هفت ساله‌های توی باغ وحش می‌دانستند که منظور باغ وحش چیست. اما درست نیست. چون «گابی» هم نمی‌دانست که منظور باغ وحش چیبست؛ با اینکه چند وقتی هست که هفت سالش شده...»

نویسنده، مشکلات دیزی را فهرست کرده و در پایان کتاب آورده است. برگشتن به رختخواب وقتی که نمی‌خواهی، بستن پلک‌ها با انگشت، کاغذ کادوهای جشن تولد، بازکردن کارت‌های تبریک تولد قبل از هدیه‌ها حتی نفس کشیدن وقتی حسابی ذوق‌زده‌ای از جمله مشکلات دیزی هستند.

کتاب به زبانی ساده نوشته و به روانی ترجمه شده؛ تصویرها نه رنگی که سیاه و سفید است و با این وجود فضا را بیشتر و بهتر برای بچه‌ها به تصویر می‌کشد.

«دیزی و دردسرهای باغ وحش» نوشته کیس گری با ترجمه مزگان کلهر را انتشارات پیدایش در 2000 نسخه و به قیمت 9000 تومان برای گروه سنی ب و ج منتشر کرده است.

کد خبر 2145029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha