۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۵

درنشست ستاد امور جوانان مطرح شد:

کارمندان مجرد استان مرکزی آموزش قبل از ازدواج دریافت می کنند

کارمندان مجرد استان مرکزی آموزش قبل از ازدواج دریافت می کنند

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر ستادساماندهی امور جوانان استان مرکزی از آموزش قبل از ازدواج کارمندان ادارات این استان خبر داد و گفت: کارمندان مجرد آموزش قبل از ازدواج دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ملکی ظهر روز یکشنبه در بررسی راه های ازدواج آسان درنشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی افزود: مقرر شده است دستگاههای اجرایی کلاس های آموزشی را برای پرسنل و جوانان مجرد در دستگاه ها برگزار کند تا آموزشهای لازم قبل از ازدواج برای تسهیل در امر ازدواج و آسان سازی و ازدواج هایی با مهریه کم صورت گیرد.

وی به مشکلات مهریه زیاد و کاهش ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی ترین مسئله های حوزه جوانان ازدواج است و در راستای گسترش فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار باید با کمک سایر دستگاه ها عملی شود.

ملکی با تاکید بر اینکه فرهنگ ازدواج آسان باید از طریق رسانه‌ها و خانواده‌های موفق ترویج پیدا کند تصریح کرد: با ترویج ارزش‌هایی که نشان دهنده ازدواج اسلامی است می‌توان بسیاری از بدعت‌ها را از میان بردارد و اهداف ازدواج را بیان کرد.

وی گفت: برنامه ریزی های لازم برای دستگاه های اجرایی و بانک ها به منظور پرداخت سریع وام ازدواج و نیز برگزاری دوره های آموزشی به منظور تسهیل و آسان سازی ازدواج با مهریه پائین انجام شده است.

 دبیر ستادساماندهی امور جوانان استان مرکزی با توجه به در پیش رو بودن سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته ازدواج گفت: جشن بزرگ پیوند آسمانی با اجرای برنامه های متنوع هنری و مراسم تجلیل از زوج های موفق در استان برگزار می شود.

ملکی توزیع برشور ازدواج آسان، برگزاری همایش تحکیم خانواده را از جمله اقدامات این ستاد برای ازدواج موفق در استان اعلام کرد و گفت: 15 تا 22 مهرماه به نام هفته ازدواج نامگذاری شده است که امید می رود در این هفته تمم تلاش برای ترویج این سنت الهی به کار گرفته شود.

گفتنی است در نشست امروز اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان راه های آموزش قبل از ازدواج به زوج های جوان، آسان سازی وتحکیم، ازدواج با سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2145421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha