تحولات امنیتی عراق/

افزایش تلفات انفجار در شهرهای مختلف به صدها کشته و زخمی/القاعده مسئول انفجار در اربیل

افزایش تلفات انفجار در شهرهای مختلف به صدها کشته و زخمی/القاعده مسئول انفجار در اربیل

افزایش تلفات انفجار در شهرهای مختلف عراق به صدها کشته و زخمی و پذیرش مسئولیت انفجارهای اربیل از سوی القاعده از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تلفات انفجارهای مناطق مختلف عراق که شب گذشته به وقوع پیوست افزایش یافت. در انفجار انتحاری که در داخل یک مسجد در شهرک المسیب واقع در 60 کیلومتری جنوب بغداد رخ داد 40 نفر کشته شدند.

این انفجار در حالی صورت گرفت که در مسجد یک مراسم عزاداری بر پا بود. المیادین نیز گزارش داد که تلفات انفجارهای اربیل به 6 کشته و حدود 61 زخمی افزایش یافت. این انفجارها ساختمان وابسته به وزارت کشور در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده بود لذا در میان افراد زخمی شماری نظامی به چشم می خورد.

انفجارهای اربیل یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق و پیروزی مسعود بارزانی در این انتخابات رخ داد.

المصری الیوم نیز به نقل از پلیس عراق گزارش داد: شهر بعقوبه در شمال شرق بغداد شب گذشته شاهد خشونت هایی بود. در یکی از این خشونت ها یک بمب در مسیر گشتی ارتش عراق در روستای جواد البشو در بعقوبه منفجر شد که بر اثر آن دستکم 7 نفر کشته و 42 تن زخمی شدند.

همچنین در مسجدی در منطقه المنصوریه در شمال بعقوبه نیز انفجار بمب در مسجدی 4 کشته و 10 زخمی بر جا گذاشت. انفجاری دیگر در نزدیکی مسجد محمد رسول الله در بعقوبه نیز منجر به کشته و زخمی شدن 22 نفر شد.

الیوم السابع نیز گزارش داد که گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای اربیل را برعهده گرفت. این گروه در شبکه اجتماعی فیسبوک مسئولیت انفجارها را پذیرفت و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

 

کد خبر 2145744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha