۹ مهر ۱۳۹۲، ۸:۰۲

رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

ایران قبل از بررسی زمینه‌های همکاری با آمریکا تکلیف اختلافات را روشن کند

ایران قبل از بررسی زمینه‌های همکاری با آمریکا تکلیف اختلافات را روشن کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکد کرد که ایران باید قبل از بررسی زمینه های همکاری با آمریکا تکلیف اختلافات را روشن کند.  

مسعود میرکاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص ماموریت رئیس جمهور ایران و آمریکا به وزیران امور خارجه شان برای بررسی زمینه های همکاری دو کشور اظهار داشت: ایران باید قبل از بررسی زمینه های همکاری تکلیف اختلافات را روشن کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای تنها بهانه غرب برای تقابل با ایران است باید ابتدا مشخص شود آیا غرب در خصوص حق ایران برای دست یابی به انرژی هسته ای روی خواسته های قبلی خود اصرار دارد؟

وی با تاکید بر اینکه انرژی هسته ای منشور اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: غنی سازی اورانیوم دانش بومی سازی شده در ایران است که نمی توان آن را متوقف کرد.

میرکاظمی تاکید کرد: باید این ابهامات روشن شود تا بتوانیم در دراز مدت با آمریکا روابط را توسعه دهیم، آمریکا هنوز از انواع و اقسام ابزار ها برای تحریم ایران استفاده می کند، حامی دشمنان ایران در 8 سال جنگ تحمیلی بوده و هنوز سازمان منافقین را در کنار خود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته مهم در رابطه با آمریکا این است که همانطور که آمریکا دست از رژیم صهیونیستی بر نمی دارد ایران هم دست از حمایت حزب الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین بر نمی دارد، بنابر این ایران و آمریکا باید جایگاه خود را در منطقه بپذیرند.

وی ادامه داد: همواره اظهارت رئیس جمهور و فرمایشات رهبر انقلاب در راستای تاکید بر ارزش ها بوده است امیدواریم روزی نیاید که این ارزش ها دچار خلل شود.

میرکاظمی با بیان اینکه حتی در صورت ادامه مذاکرات ایران و آمریکا، جمهوری اسلامی دست از حمایت از بیداری اسلامی در منطقه بر نمی دارد ، اظهار داشت: یکی از دلایلی که عاقبت مرسی رئیس جمهور مصر به این جا ختم شد این بود که از ایران فاصله گرفت، حزب الله و فلسطین سال هاست که در کنار ایران هستند و هیچ کشوری نتوانسته به آن ها خللی وارد کند. در حال حاضر اگر ایران فقط حمایتش را از دمشق بر دارد سوریه وضعیت فعلی را نخواهد داشت.
 

کد خبر 2145883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha