۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

حجت الاسلام حسيني شاهرودي:

سالمندان محور انسجام و تعالی خانواده و جامعه هستند

سالمندان محور انسجام و تعالی خانواده و جامعه هستند

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سالمندان محور انسجام و تعالی خانواده و جامعه هستند و ارج نهادن به وجود آنها امری واجب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام  محمد حسینی شاهرودی ظهر دوشنبه در همایش شمیم مهربانی كه به مناسبت تكريم سالمندان برگزار شد، اظهار داشت: احترام به سالمندان به ‌ویژه پدر و مادر در دین اسلام بارها تاکید شده و خدمت به سالمندان وظیفه‌ای اخلاقی و الهی است.

وی با بیان اینکه احترام به سالمندان نشانه قدرشناسی است، افزود: احترام به سالمندان و پدر و مادر توفیقات زیادی دارد و دارای اجر دنیوی و اخروی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از ضروری ‌ترین نیازهای سالمندان را محبت و توجه به آنها دانست و بیان کرد: سالمندان باید با تکیه بر الطاف الهی، ذکر و نام خدا از تمامی محبت ها غنی شوند.

حجت الاسلام شاهرودی یادآور شد: ما در پیشرفت اخلاقی و تربیتی خود، تا حد زیادی مدیون تجربیات و آموزه‌های افراد سالمند هستیم و باید با احترام و ستایش این انسان‌های بزرگ و مهربان، حضور آنان را در منزل ارزش بدانیم.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از سالمندان به ویژه افرادی که بستگانی ندارند، ادامه داد: انسان در زمان پیری مشکلاتی پیدا می کند که نیازمند حمایت و محبت است و باید مسئولان در این شرایط خلع موجود را پر کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) که احترام به پیران امت من، گرامی داشتن من است، گفت: خدمت به سالمندان موجب عزت مسلمانان می شود و یکی از تاکیدات قرآن و پیامبران است.

حجت الاسلام شاهرودی اظهار داشت: برخلاف فرهنگ غرب که سالمندان را مزاحم می‌دانند دین مبین اسلام برای این قشر حرمت قائل است و به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و همه را به بهره ‌گیرى از تجارب آنان تشویق می‌کند.

وی پیشرفت اخلاقی و تربیتی جامعه را تا حد زیادی مدیون تجربیات و آموزه‌های کهنسالان دانست و بر تکریم آنان تاکید کرد و افزود: دوران سالمندی از حساس ‌ترین سالهای زندگی هر فرد است که از لحاظ جسمی، روحی و روانی نیازمند توجه است و جامعه نباید از این اصل غافل باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به روز جهانی سالمند، از سالمندان به عنوان بزرگترین گنجینه تجربه و گوهری گرانبها و عظیم برای نسلها نام برد و خواستار استفاده از این گنجینه ها در زوایای مختلف زندگی برای نسل جوان شد.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، امام جمعه سنندج، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و مدیر کل بهزیستی کردستان و جمعی از مسئولان و سالمندان استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد در پایان این همایش از تعدادی از سالمندان استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 2146069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha