۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱

آيت‌‌الله جوادي‌آملي:

مي‌خواهيم جوان ايراني با هدف حركت كند/ امروز به ايران احترام مي‌گذارند

مي‌خواهيم جوان ايراني با هدف حركت كند/ امروز به ايران احترام مي‌گذارند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وزارت ورزش و جوانان بايد براي جوانان و ورزش به صورت كوتاه مدت و ميان مدت برنامه ريزي كند چون ما مي‌خواهيم جوان ايراني با هدف حركت كند.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، آيت‌الله العظمی عبدالله جوادي آملي بعد از ظهر دوشنبه در ديدار با سيدرضا صالحي‌اميري سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: ما مي‌خواهيم كه جوان ايراني با هدف حركت كند، شما الان در موضوع ورزش قهرماني رشته فوتبال مي‌بينيد كه فيفا ميدان‌داري مي‌كند و شما بايد الگو بدهيد، در بخش‌هاي ديني اگر عقل و علم را استفاده نكنيم مانند آنهايي كه قرآن را آتش مِي‌زنند بي‌عقل و بي‌علم مي‌شويم.

وی تاكيد كرد: وضع موجود كمتر از دوران جنگ جهاني اول و دوم نيست چرا كه بودجه‌هاي نظامي هنگفتي براي جنگ‌ در كشورها هزينه مي‌شود، چيزي حدود 60 درصد بودجه كره زمين صرف آدم‌كشي مي‌شود و تنها 40 درصد به خوراك و رفاه انسان‌ها اختصاص مي‌يابد و متاسفانه كارخانه‌هاي اسلحه سازي به صورت شبانه‌روز فعالند، بنابراين رسيدگي به امور جامعه و جوانان بسيار ضروري است.

استاد برجسته حوزه عنوان كرد: ما ابتدا اصلاح را از خودمان شروع كنيم و بعد اگر توانستيم جهان را اصلاح كنيم، مانند آن ضرب المثل قديمي نگوييم «اگر خواهي نشوي رسوا، همرنگ جماعت شو» بلكه بايد بگوييم «اگر خواهي نشوي رسوا، همرنگ حقيقت شو» چرا كه اگر راه آنها را بروي اشتباه كرده‌ايم.

امروز به ايران احترام مي‌گذارند

آيت‌الله جوادي‌آملي تصريح كرد: اگر امروز مي‌بينيم كه شخصيت‌هاي جهان سعي مي‌كنند با ايران ارتباط برقرار كنند، به خاطر اين است كه ايران حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد، در گذشته اينگونه نبود و به ايران نگاه نمي‌كردند اما در اين سال‌ها كارهاي زيادي كرده‌ايم كه امروز به ايران احترام مي‌گذارند.

وي بيان داشت: ما كرامت و شرافت را در اتفاقات مهم اين سال‌ها احراز كرده و به سراسر جهان صادر كرديم.

دنیا به ايران به خاطر شرافت احترام مي‌گذارد

این مرجع تقلید شیعیان با تبريك هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهداي جنگ تحميلي تصريح كرد: شما به جريان جنگ نفت بين عراق و كويت نگاه كنيد، وقتي عراق به كويت حمله كرد از سوي غربي‌هايي كه نفت را در خطر مي‌ديدند به شدت مورد هجمه قرار گرفت.

وي يادآور شد: در آن مقطع غرب از ايران مي‌خواست به تلافي جنگ تحميلي عراق بر ضد ايران، اين بار ايران وارد به عراق فشار وارد كند ولي ما اين كار را نكرديم و به عراق تعرفي نداشتيم تا نشان بدهيم كه صاحب شرافت هستيم، تاريخ تمام اين‌ها را ثبت كرده و مگر مي‌شود كه دنيا اين وقايع را فراموش كند، پس آنها به ايران به خاطر اين شرافت احترام مي‌گذارند.

آيت‌الله جوادي‌آملي عنوان داشت: در مقوله ورزش نيز اينگونه بوده‌ايم، وقتي جوان ورزشكار ما در مقابل حريف خود از رژيم صهيونيستي حاضر نمي‌شود يعني اينكه صاحب شرافت و كرامت است و به خاطر شرف و اخلاقي كه به آن پايبند است به ميدان حريف اسرائيلي نمي‌رود.

وي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود تصري كرد: از تمامي كساني كه مسائل را اداره مي‌كنند مي‌خواهم كه صادقانه كار كنند تا در پناه لطف خداوند بتوانيم خواسته‌هاي قرآن را در كشور عملي كنيم.

 

کد خبر 2146261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha