۸ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۶

بهاروند مطرح کرد؛

مشکل کمبود سردخانه نگهداری میوه در لرستان/ رد پای واسطه ها در باغات سیب

مشکل کمبود سردخانه نگهداری میوه در لرستان/ رد پای واسطه ها در باغات سیب

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کمبود سردخانه کافی در استان را یکی از مشکلات باغداران دانست و گفت: بیشتر سیب استان توسط واسطه ها به صورت سردرختی خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز بهاروند عصر دوشنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات سیب در استان لرستان بیش از پنج هزار هکتار است.

وی عنوان کرد: از این میزان باغ سیب دو هزار و 100 هکتار به صورت نهال و دو هزار و 951 هکتار در قالب درختان بارور در استان وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در سال جاری 46 هزار و 810 تن سیب درختی از باغات استان برداشت می شود که این میزان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش را نشان می دهد.

بهاروند به مشکلات باغداران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود در زمینه سردخانه نگهداری میوه در استان عمده سیب تولیدی در لرستان به صورت سردرختی و توسط واسطه ها خریداری و به استانهای همجوار حمل می شود.

وی با اشاره به مصرف بخشی از سیب تولیدی در داخل استان بیان داشت: محصول ضایعاتی باغات سیب استان نیز توسط برخی کارخانه ها خریداری و فرآوری می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یادآور شد: در حال حاضر شهرستانهای بروجرد، سلسله، دورود و خرم آباد به ترتیب بیشترین سهم در تولید سیب درختی در استان لرستان را در اختیار دارند.

بهاروند همچنین از توسعه باغات سیب در لرستان خبر داد و بیان داشت: در قالب این برنامه به دنبال توسعه باغات سیب در مناطق مستعد لرستان تا سطح هشت هزار هکتار در راستای اجرای برنامه پنج ساله بخش باغبانی کشور هستیم.

کد خبر 2146369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha