۹ مهر ۱۳۹۲، ۸:۲۳

اخبار نیروی انتظامی/

دستگیری هفت عضو شبکه هرمی در خراسان شمالی/ کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق

دستگیری هفت عضو شبکه هرمی در خراسان شمالی/ کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق

بجنورد- خبرگزاری مهر: دستگیری هفت عضو شرکت هرمی در خراسان شمالی، کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق و ... از جمله عناوین اخبار نیروی انتظامی این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از دستگیری هفت نفر از اعضای یک شرکت هرمی(کیونت) در شهرستان بجنورد خبر داد.

سرهنگ قاسمعلی عبد یوسفخانی گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه اخیراً افرادی در سطح شهرستان بجنورد اقدام به دعوت جوانان در شرکت‌های بازاریابی می‌کنند، بلافاصله مأموران برای بررسی صحت و سقم موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات گسترده و به دست آوردن صحت خبر با همکاری مأموران پلیس اطلاعات جنایی، عملیات ویژه و تجسس کلانتری شهرستان بجنورد در قالب چند اکیپ با تجهیزات کامل در دو عملیات غافلگیرانه محل فعالیت آن‌ها را در دو نقطه شهر شناسایی کردند.

به گفته یوسفخانی در نهایت تعداد هفت نفر از اعضای این شرکت هرمی به هویت‌های معلوم دستگیر که از محل آنان تعداد دو دستگاه رایانه با تجهیزات مربوطه به همراه 50 عدد دفترچه و انواع کتاب که در راستای انجام فعالیت‌های شرکت‌های هرمی بود در بازرسی منازل کشف شد.

وی سرمایه گذاری متهمان در شرکت را تقریباً 500 میلیون برشمرد و گفت: بر اساس اعترافات متهمان این افراد قبلاً در استان مازندران و سپس در استان سمنان مشغول به فعالیت بوده‌اند و جدیداً به بجنورد مراجعه کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات محلی و قولنامه‌هایی که در بنگاه‌های مسکن دو محل به عمل آورده شد، متهمان در تاریخ 16شهریورماه امسال منازل را در بجنورد اجاره کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده متهمان تحویل مقام قضایی و از طریق بازپرسی شعبه اول روانه زندان شدند.

دستگیری عامل انتشار فرهنگ ابتذال

رییس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار فیلم و تصاویر مبتذل در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: پلیس فتا در برخورد با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، مصمم است.

سرگرد سهیل خاکشور عنوان کرد: با رصد و پایش مستمر در فضای مجازی و همچنین با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان در یکی از شبکه های اجتماعی، صفحه ای شناسایی و اقدامات ماموران آغاز شد.

وی افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم اهل و ساکن بجنورد شناسایی و دستگیر شد که پس از کسب مجوز قضایی منزل متهم بازرسی و تعداد زیادی فیلم و کلیپ مبتذل و مستهجن از سیستم وی کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته متهم به جرم خود اعتراف و اظهار پشیمانی و ندامت کرده و هدف خود از این کار را سرگرمی و کنجکاوی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا خراسان شمالی به آن دسته از افرادی که در پوشش فضای مجازی عفت و اخلاق عمومی جامعه را هدف گرفته اند هشدار داد و افزود: پلیس فتا در برخورد با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، بسیار مصمم و جدی است .

سرگرد خاکشور در پایان تصریح کرد: پلیس فتا آمادگی برخورد با هرگونه جرایم اینترنتی به منظور ایجاد بستری امن در فضای مجازی را دارد.

کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی بجنورد از کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق و توقیف کامیون حامل سوخت در بجنورد خبر داد. سرهنگ محمدحسن محمدحسن مرادی افزود: سوخت کشف شده پیرو گزارش‌های مردمی شناسایی و توقیف شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص برای دو نفر پرونده‌ای از سوی پلیس تشکیل شده‌است. هفته گذشته نیز مقادیر متنابهی سوخت قاچاق از یک شرکت راه‌سازی در استان توسط پلیس کشف و ضبط شده بود.

کد خبر 2146395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha