۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵

نامجومطلق در گفتگو با مهر:

خط دفاع تیم سئول شکننده است/ در کناره‌ها برتری با استقلال است

خط دفاع تیم سئول شکننده است/ در کناره‌ها برتری با استقلال است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران معتقد است خط دفاع تیم اف‌سی سئول کره جنوبی شکننده و قابل عبور است و استقلال می‌تواند از این نقطه ضعف استفاده کند. او همچنین می‌گوید در کناره‌های زمین، برتری با تیم استقلال است.

مجید نامجو مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار برگشت تیم فوتبال استقلال با اف‌سی سئول کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: در اینکه استقلال بازی دشواری دارد جای بحث نیست. تیم سئول یک تیم هماهنگ و خوب با پتانسیل بالاست. البته استقلال هم تیم بزرگ و پر مهره‌ای است. این مسابقه می‌تواند نشان بدهد کیفیت فوتبال ایران تا چه حد است.

وی با اشاره به شکست استقلال در دیدار رفت، افزود: استقلال در نیمه اول بازی رفت منطقی بازی کرد و حتی چند موقعیت گل داشت ولی تیمی که از فرصت‌هایش بهتر استفاده کرد، سئول بود. در نیمه دوم این کره‌ای‌ها بودند که بازی را در دست گرفتند و فشار زیادی روی دروازه استقلال آوردند. با این حال، تیم سئول با تمام کیفیتی که دارد، خالی از ضعف نیست.

پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به ضعف‌های تیم سئول، یادآور شد: انسجامی که در خط حمله و هافبک سئول دیده می‌شود، در خط دفاع این تیم وجود ندارد. خط دفاع حریف استقلال شکننده و قابل عبور است. در کناره‌های زمین هم برتری با استقلال است و در بازی رفت هم دیدیم هر موقع بازیکنان ما از کنار زمین حرکت کردند، استقلال صاحب فرصت شد. ضمن اینکه برای بازی فردا خسرو حیدری هم در زمین حضور خواهد داشت و این شرایط را برای استقلال بهتر می‌کند.

نامجو مطلق درباره مواردی که تیم استقلال در بازی با سئول باید رعایت کند، گفت: استقلال باید روی حفظ توپ تمرکز کندو بتواند گردش توپ را در اختیار بگیرد چون سئول یک تیم سرعتی است. اگر استقلال چشم بسته و به صرف حمله، هجومی بازی کند قطعا ضربه می‌خود. استقلال با توجه به نتیجه دیدار رفت نیاز دارد هجومی باشد، ولی بازی هجومی‌اش باید منطقی باشد.

وی در پایان با بیان اینکه استقلال در صورت به ثمر رساندن گل در 20 دقیقه ابتدایی بازی، شرایط مطلوبی به دست می‌آورد، تصریح کرد: با توجه به ضعف‌های تیم سئول در ضربات ایستگاهی، حضور بازیکن سر زنی مثل جواد نکونام می‌توانست به کمک استقلال بیاید. غیبت نکونام می‌تواند مشکل ساز باشد ولی به هر حال استقلال بازیکنان جایگزین خوبی دارد.

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و اف‌سی سئول کره جنوبی ساعت 19 فردا چهارشنبه در چارچوب دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. استقلال در دیدار رفت با نتیجه 2 بر صفر شکست خورده بود.

کد خبر 2146461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha