۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

نشست دوره آموزشی اعزام مربیان به پرتغال؛

فروتن: تا آدم‌های پشت پرده شناخته نشوند، مربیان را اعزام نمی کنیم!

فروتن: تا آدم‌های پشت پرده شناخته نشوند، مربیان را اعزام نمی کنیم!

عضو کانون مربیان فوتبال ایران معتقد است تا زمانیکه آدم‌های پشت پرده پروژه اعزام مربیان به دوره آموزش مربیگری پرتغال شناخته نشوند، این پروژه کلید نخواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دوره آموزشی اعزام مربی فوتبال به کشور پرتغال که با همکاری اتحادیه فوتبال، کانون مربیان و باشگاه شن‌سا ساوه صورت می‌گیرد، ظهر امروز سه‌شنبه در ساختمان اتحادیه فوتبال برگزار شد.

در این نشست ابتدا بهمن فروتن نماینده کانون مربیان فوتبال در این نشست اظهار داشت: ما از طرح باشگاه شن‌سا برای اعزام مربی به پرتغال استقبال کرده‌ایم ولی هنوز مشخص نشده است که چه کسانی پشت پرده اعزام این مربیان قرار دارند. صرف صحبت‌های یک نفر (مرتضوی مالک باشگاه شن‌سا) موافقت من برای اعزام مربی به پرتغال جذب نمی‌شود.

وی افزود: کانون مربیان فوتبال یکی از مکان‌های شفاف و پاک در مرداب فوتبال ایران است و ما همه وجودمان را می‌گذاریم که کانون در فساد قرار نگیرد، به همین خاطر زمانی که آدم‌هایی که پشت این پروژه هستند شناخته شوند، کلید انتقال مربیان را به پرتغال می‌زنیم.

نماینده کانون مربیان با بیان اینکه در این زمینه ترس‌ها و استرس‌هایی وجود دارد، یادآور شد: ما با باشگاه شن‌سا چند جلسه داشتیم تا اینکه بدانیم پولی که مربیان برای حضور در دوره آموزشی خود در پرتغال می‌دهند، ارزش واقعی‌اش را به دست می‌آورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرستادن مربی در دوره های آموزشی به کشورهای اروپایی ترس و وحشت دارد که البته این هم طبیعی است. کانون شبیه ماهی سیاه کوچولو است که برای حضورش در اقیانوس ترس و وحشت دارد.

فروتن همچنین اظهار داشت: کانون مربیان باید پلی باشد که مربیان را به دوره‌های آموزشی خوب بفرستد تا مربیان ما از صد در صد دانش فوتبال استفاده کنند، چون حضور مستشاران برای آموزش مربی در ایران باعث می‌شود که آنها حداقل 50 درصد دانش خود را در اختیار مربیان ما قرار ندهند.

وی با تاکید بر اینکه فرستادن مربی به دوره های آموزشی خارج از کشور باید به سالی 400 نفر برسد، افزود: کشور ما باید از طریق فدراسیون، شرکت‌های خصوصی و کانون مربیان فوتبال کانال بزند و صدها ماهی سیاه کوچولو را به اقیانوس فوتبال بفرستد.

نماینده کانون مربیان تاکید کرد: حالا می‌بینیم یکسری از آدم‌های خودمان (اعضای کانون مربیان) از این اتفاق می‌ترسند که البته همانطور که گفته‌ام این ترس طبیعی است. ما اگر سالی هزار مربی هم به فوتبال اروپا بفرستیم باز هم خرجش کمتر از یک مربی 20 میلیارد تومانی است و دستاورد آن صدبرابر آن مربی. درست است که واهمه‌هایی وجود دارد ولی اگر به سمت تاریکی قدم برنداریم تا ابدالدهر از آن می ترسیم.

فروتن همچنین خطاب به مالک باشگاه شن سا گفت: قرار است هر مربی 2 هزار و 50 یورو بپردازد که البته این مبلغ زیادی نیست ولی یک سنت هم نباید از این پول جابه جا شود و همه چیز باید شفاف باشد.

در ادامه محمد مرتضوی مالک باشگاه شن سا درباره اقدام این باشگاه برای انتقال مربیان گفت: ما به مثابه یک باشگاه خصوصی به این نتیجه رسیدیم که در فوتبال ما بحث استعدادیابی اهمیت زیادی دارد. ما وارد صحنه تولید شدیم و به این نتیجه رسیدیم برای این اتفاق بزرگ باید مربیان را آموزش داد. در واقع مربیان باید آموزش چگونه آموزش دادن را ببینند.

وی افزود: مربیانی که از این دوره آموزشی بر می‌گردند برای فعالیت در ایران و همچنین فعالیت در کشورهای همجوار مثل عراق، در اولویت قرار می‌ گیرند.

این صحبت های مرتضوی با اعتراض فروتن مواجه شد. فروتن خطاب به مرتضوی گفت: خواهش می‌کنم در این خصوص تبلیغ نکنید و اصلا حرفی از این مسئله به میان نیاورید.

مرتضوی هم در پاسخ گفت: ما با اعزام هر مربی ضرر می‌کنیم چرا نباید از این مسائل حرف بزنم؟

بحث فروتن و مرتضوی همچنان ادامه یافت و در ادامه فروتن مجددا تاکید کرد آقای مرتضوی شما از این مساله ضرر نمی‌کنید. ما نمی‌خواهیم مربیان را کاسب کارانه به پرتغال ببریم. شما دارید برای یک موسسه و نهاد خاص تبلیغ می‌کنید.

مالک باشگاه شن‌سا تاکید کرد: من نه می‌خواهم نماینده شوم و نه در شورای شهر نام نویسی کنم. من می‌خواهم بازیکن بسازم و صنعت فوتسال را دوست دارم ما می‌خواهیم در این چرخه فوتبال سود ببریم.

مرتضوی در ادامه صحبت‌هایش درباره آکادمی مورد نظر باشگاه شم سا برای انتقال مربیان در پرتغال گفت: در پرتغال همه چیز آماده است. من حتی تصویر هتل، محل آکادمی و نام مدرسان را هم برای کانون مربیان ایمیل کردم و حتی تائیدیه آن را هم گرفته ایم دیگر نمی دانم چه چیزی را باید روشن کنم که دیگران نترسند.

به گفته مرتضوی آکادمی پرتغال آمادگی دارد هر ماه صد مربی را به حضور بپذیرد. اعزام مربیان به پرتغال در گروه‌های 25 نفره صورت می‌گیرد و هر مربی باید مبلغ 2050 یورو پرداخت کند.

در بخش پایانی این نشست خبری فروتن خطاب به مرتضوی گفت: کانون مربیان نظارت صددرصدی را در همه زمینه‌ها روی اعزام مربیان خواهد داشت. نمی‌شود برند کانون مربیان را گرفت و هر کاری خواست با آن کرد. در این زمینه قرار شد جلال چراغپور یکی از اعضای کانون قبل از اعزام مربیان به پرتغال برود و همه چیز را بررسی کند.

کد خبر 2146753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha