سازمان ملل متحد خبر داد؛

کشته و زخمی شدن 3 هزار و 112 عراقی در خشونت های ماه سپتامبر

کشته و زخمی شدن 3 هزار و 112 عراقی در خشونت های ماه سپتامبر

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که بر اثر حملات تروریستی در عراق در ماه گذشته میلادی 3 هزار و 112 شهروند عراقی کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، هیئت سازمان ملل متحد در عراق موسوم به "یونامی" امروز در گزارشی اعلام کرد که سه هزار و 112 شهروند عراقی بر اثر خشونت ها و حملات تروریستی در ماه سپتامبر کشته شدند.

"نیکلای ملادینوف" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه ای امروز اعلام کرد که در ماه ستامبر 979 عراقی کشته و دو هزار و 133 نفر زخمی شدند. 887 نفر از کشته شدگان غیر نظامی و 127 نفر نیروی پلیس محلی هستند.

در این گزارش گفته شده است: در جریان خشونت های ماه گذشته در عراق 92 نیروی امنیتی کشته شده اند و 176 نفر نیز زخمی شده اند. در این میان بیشترین حملات تروریستی در بغداد صورت گرفته است به طوری که 418 غیر نظامی در این استان کشته شده اند.

در ادامه گزارش آمده است: در استان های نینوا، دیاله، صلاح الدین و الانبار نیز هزار و 11 نفر زخمی شده اند. ملادینوف از تمامی رهبران سیاسی عراق خواست که در شرایط کنونی و ناامن این کشور تلاش های خود را برای به جریان انداختن گفتگوی ملی و روند آشتی ملی در عراق افزایش دهند و مسئولان امنیتی و سیاسی و نیز رجال دینی با همکاری یکدیگر مانع کشتار شهروندان عراقی شوند.

 

کد خبر 2146950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha