۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸

بصيري پور:

انتظارات مردم از شوراهاي شهر بيش از اختيارات قانوني اين نهاد است

انتظارات مردم از شوراهاي شهر بيش از اختيارات قانوني اين نهاد است

مشهد - خبرگزاري مهر: عضو شوراي شهر مشهد با اشاره به انتظارات مردم از شوراهاي شهر، گفت: انتظارات مردم از شوراهاي شهر بيش از اختيارات قانوني اين نهاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بصيري پور، بعداز ظهر يكشنبه در جلسه شوراي شهر مشهد اظهار كرد: سازگاري انتظارات مردم با عملكرد شوراي شهر ضروري است زيرا در حال حاضر قانون دست شوراها را بسته و خواسته هاي مردم بيش از امتيازات و اختيارات اين نهاد است. 

وی با بیان اینکه از انتخاب شهردار مشهد 3 ماه و نيم گذشته و مردم از شوراي چهارم انتظاراتي دارند، تصریح کرد: این انتظارات باید با اختیارات قانونی همخوانی داشته باشد.

بصیری‌پور با اشاره به توسعه متوازن در مشهد، بیان کرد: در گذشته توسعه ناموزون در برخی مناطق مشهد وجود داشت اما در حقیقت هدف شوراي سوم توجه ویژه به محرومان و رسیدگی به مناطق نابرخودار بود و این رویکرد در شورای چهارم نیز باید ادامه داشته باشد.

به گفته وی رضايتمندي مردم با رويكرد شورا بايد همخواني داشته باشد.  

وی با اعلام این مطلب که روحیه شورای چهارم استفاده‌ها از همه امكانات و ظرفيت هاي شهر براي خدمت رساني به مردم است، تصریح کرد: رشد متوازن در دستور کارهای جدی این نهاد است.

بصیری‌پور با اشاره به كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر مشهد، بيان كرد: در شوراي چهارم بايد به برخي از مسائل اجتماعي بيش از مسائل فرهنگي توجه شود چرا كه در حال حاضر در مشهد فاصله جدي ميان فقير و غني وجود دارد.

وي ادامه داد: برخي از موسسات خيريه تلاش دارند تا با كمك به محرومان جامعه فاصله ميان فقير و غني را كم كنند اما اين امر كافي نيست و شوراي شهر بايد يار و ياور طبقات محروم باشد.

عضو شوراي شهر مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بيان اينكه شوراي سوم در زمينه مباحث فرهنگي و مسجد محوري اقدامات مطلوبي را انجام داد، اظهار كرد: در سالهاي 90، 91، 92 مبلغ 14 ميليارد تومان براي رسيدگي و توسعه مساجد گذاشته شد و در حال حاضر این مکان های مذهبی  نیازمند بودجه هستند و از شورای شهر برای این امر کمک خواسته اند.

وی ادامه داد: من پیشنهاد می کنم که از سرجمع بودجه شهرداری برای رسیدگی به مساجد 10 میلیارد تومان و برای مناطق محروم 20 میلیارد تومان در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قرار گیرد.

عضو شوراي شهر مشهد اظهار کرد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار و محروم و مساجد باید با جدیت دنبال شود چرا که ما هم دغدغه مسائل فرهنگی و هم معضلات اجتماعی را داریم.

 

کد خبر 2147018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha