۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵

مشحون با انتقاد از عملکرد نوجوانان:

نداشتن تدارکات فقط بهانه است/ بازیکنان دویدن هم بلد نبودند!

نداشتن تدارکات فقط بهانه است/ بازیکنان دویدن هم بلد نبودند!

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال با ابراز امیدواری از اینکه تیم نوجوانان در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل فیلیپین پیروز شده و یک مرحله بالاتر برود، گفت که نداشتن تدارکات لازم نمی‎تواند بهانه و توجیه مناسبی برای عملکرد نه چندان مطلوب این تیم طی دیدارهای گذشته باشد.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه تیم بسکتبال نوجوانان با مجموع 3 برد و 3 باخت به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: انتظاراتی که از این تیم داشتیم بیشتر از نتیجه‌گیری‎های به دست آمده بود. به هر حال دو سال است که این تیم تحت نظر علی توفیق کار می‌کند و طبیعی است که باید به مراتب بهتر از این نتیجه می‌گرفت.

وی با اشاره به صحبت‌های سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان مبنی بر اینکه این تیم به اندازه تیم‌هایی مانند چین تدارکات لازم برای حضور در مسابقات را نداشت، یادآور شد: تدارکات مهم است اما آیا اگر تیم نوجوانان مثلا به ترکیه اعزام می‌شد و چهار بازی انجام می‌داد راحت قهرمان این مسابقات می‌شد؟

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال ادامه داد: امسال فدراسیون بسکتبال بیشتر از هر چیز درگیر اعزام تیم جوانان و تیم ملی به مسابقات جهانی و جام ملت‌ها بود. در کنار این مسئله تغییراتی که در سطح وزارت ورزش ایجاد شد و به دنبال آن بی پولی که گریبان خیلی از فدراسیون‌ها را گرفت، باعث شد نتوانیم تدارکات خیلی کاملی داشته باشیم، حتی ما از دو تیم دعوت کردیم تا برای بازی به تهران بیایند اما آنها درخواست تامین هزینه‌های بلیت را از ما داشتند در حالیکه بودجه لازم برای آن را نداشتیم.

وی تاکید کرد: با همه اینها نمی‌توان گفت که تنها به خاطر نداشتن تدارکات لازم تیم بسکتبال نوجوانان چنین عملکردی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته است. یکی دیگر از مشکلات ما این بود که از مجموع 12 بازیکن ترکیب اصلی، فقط 3 نفرشان از استان تهران یا حومه آن بودند. سایر بازیکنان از شهرستان‌ها بودند. با توجه به جغرافیای ایران و استان‌هایی که بازیکنان ساکن آنها بودند، جمع کردن آنها برای برپایی یک مرحله اردو خیلی سخت بود. حتی گاهی اوقات با مخالفت خانواده‌ها هم برای حضور فرزندانشان در اردو به خاطر بعد زیاد مسافت مواجه می‌شدیم.

مشحون همچنین نداشتن سالن کافی برای تمرینات تیم بسکتبال نوجوانان را یکی دیگر از مشکلات این تیم در راه آماده‌سازی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد و اظهار داشت: البته اجازه ندادیم این تیم بدون تمرین و سالن بماند به همین دلیل در شهرستان‌هایی مانند قزوین و کرمانشاه شرایط اردو را فراهم کردیم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه تدارکات به جای خود اهمیت زیادی دارد اما نه در حدی که بازیکنی به خاطر کمبود آن پیشرفت نداشته باشد، گفت: عملکرد بازیکنی که نمی‌تواند یک پنالتی پرتاب کند چه ارتباطی به تدارکات دارد. تدارکات مهم و تاثیرگذار است اما توجیهی برای تیمی که دو سال است کنار هم هستند، نیست.

مدیر سازمان تیم‌های ملی با تاکید بر ضعف‌هایی که بازیکنان تیم بسکتبال نوجوانان با آن مواجه هستند، گفت: آنها با فونداسیون بسکتبال آشنا نیستند و از نظر فیزیکی، تکنیک و حرکات بسکتبال دچار ضعف هستند. روز اول که این بازیکنان را در اردو جمع کردیم حتی دویدن هم بلد نبودند اما با تلاش آقای توفیق و مجموعه همکاران‌شان، آنها را به این مرحله رساندیم.

"طبق برنامه مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا، تیم ایران باید امروز چهارشنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فیلیپین برود. ارزیابی شما از این بازی و نتیجه نهایی آن چیست"؟، وی در پاسخ به این سوال گفت: بی شک دوست داریم تیم برنده ایران باشد اما نباید حریف را دست کم گرفت به خصوص اینکه بسکتبال را بهتر از ما بازی می‌کنند.

مشحون تصریح کرد: فیلیپین تیمی مجرب است که تدارکات زیادی هم برای مسابقات داشته است. بازیکنان این تیم ریباند و جاگیری‌های خوبی دارند. اینها امتیازات تیم فیلیپین است و در مقابل، امتیاز بازیکنان ایران غیرت و میانگین قدی خوب است اگر چه از نظر تکنیک ضعیف‌تر هستند. با همه اینها شانس پیروزی در این بازی و برای هر دو تیم را 50-50 می‌بینم.

محمد رضا مشحون گفت که امیدوار است بازیکنان تیم بسکتبال نوجوانان با حمایت تماشاگرانی که به سالن می‌آیند عملکرد خوبی مقابل فیلیپین داشته باشند به خصوص اینکه روز گذشته آنها تمرینات خوبی زیر نظر مربیان‌شان داشتند حتی سرمربی تیم ملی هم دیروز کنار آنها بود. وی گفت: من و رئیس فدراسیون هم حسابی با بازیکنان صحبت کردیم و شخصیت قهرمانی را به آنها منتقل کردیم. خلاصه اینکه بازیکنان تیم نوجوانان به لحاظ روحی آماده این بازی هستند.

به گزارش مهر، تیم بسکتبال نوجوانان در پایان مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان تیم دوم گروه E به مرحله یک چهارم نهایی صعود و طبق برنامه باید در این مرحله از مسابقات با تیم اول گروه F یعنی فیلیپین بازی کند که با تنها یک باخت به این مرحله از مسابقات رسیده است. دیدار  تیم های ایران و فیلیپین در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا ساعت 17 امروز چهارشنبه برگزار می‌شود.

کد خبر 2147258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha